|
|||
|
|||
Direkt från Astypalea
Kom i eftermiddag med propellerplan till Astypalea. Hann precis med ett kvällsdopp innan solen gick ner. Nu sitter vi på restaurang Maistrali och mumsar på Lamb in lemonsås sauce och Moussaka! Tack för alla bra tips från er på Kalimera! Hälsningar Pyttan
|
|
|||
|
|||
Sv: Direkt från Astypalea
Låter härligt! Astypalea är en ö jag varit nyfiken på och jag läste en liten bok för länge sen om en familj som skrev om den ön efter en semester..det lät så mysigt. Det är en ö som det skrivs rätt lite om här på Kalimera, så berätta gärna mera!
Lissi |
|
||||
|
||||
Re: Direkt från Astypalea
Åh så mysigt!
Det är en ö som jag bara måste tillbaka till, gillade den riktigt mycket. Vi bodde på Avra var bor ni? // KR |
|
|||
|
|||
Vi bor på hotel Paradissos i gamla hamnen. Kan kanske vara ett av de första hotellen här. Jag älskar sådana här gamla slitna Hamnhotell får en härlig känsla av historiens vingar!
|
|
||||
|
||||
Re: Direkt från Astypalea
OK! Ha en fortsatt underbar semester!
// KR |
|
||||
|
||||
Citat:
//maji |
|
|||
|
|||
Citat:
/pawik |
|
||||
|
||||
I Kalimeras barndom och det första forumet på sidan vill jag minnas att det fanns en del inlägg om just Astypalea. På den tiden tror jag det var mest ö-luffare som hade hittat till Kalimera så då blev inläggen om mindre öar mer frekventa. Det var där min kärlek till cykladerna väcktes.
Eva |
|
|||
|
|||
Lata dagar på stranden med iskall Frappe och minst 1000 simtag om dagen. Promenaden till stranden är inte lång men rätt brant halva vägen. Tog oss upp till toppen på choran men the Castle var tyvärr stängt. Skickade in kameran under dörren och tog ett kort, verkar vara otroligt vackert där inne. Hoppas att det är öppet ikväll. Vi har inte sett eller hört en enda skandinav på ön men en del fransmän. Inte en mygga för den delen heller, så min man är grymt nöjd! dessutom god o billig mat!
Pyttan |
|
|