Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-22, 20:37
Pyttan Pyttan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010
Standard Direkt från Astypalea

Kom i eftermiddag med propellerplan till Astypalea. Hann precis med ett kvällsdopp innan solen gick ner. Nu sitter vi på restaurang Maistrali och mumsar på Lamb in lemonsås sauce och Moussaka! Tack för alla bra tips från er på Kalimera! Hälsningar Pyttan
Svara med citat
Gammal 2013-06-22, 20:55
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Direkt från Astypalea

Låter härligt! Astypalea är en ö jag varit nyfiken på och jag läste en liten bok för länge sen om en familj som skrev om den ön efter en semester..det lät så mysigt. Det är en ö som det skrivs rätt lite om här på Kalimera, så berätta gärna mera!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2013-06-22, 21:06
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011
Standard Re: Direkt från Astypalea

Åh så mysigt!
Det är en ö som jag bara måste tillbaka till, gillade den riktigt mycket.
Vi bodde på Avra var bor ni?
//
KR
Svara med citat
Gammal 2013-06-22, 21:12

Vi bor på hotel Paradissos i gamla hamnen. Kan kanske vara ett av de första hotellen här. Jag älskar sådana här gamla slitna Hamnhotell får en härlig känsla av historiens vingar!
Svara med citat
Gammal 2013-06-22, 21:50
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011
Standard Re: Direkt från Astypalea

OK! Ha en fortsatt underbar semester!
//
KR
Svara med citat
Gammal 2013-06-22, 23:37
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Pyttan Visa inlägg
Kom i eftermiddag med propellerplan till Astypalea. Hann precis med ett kvällsdopp innan solen gick ner. Nu sitter vi på restaurang Maistrali och mumsar på Lamb in lemonsås sauce och Moussaka! Tack för alla bra tips från er på Kalimera! Hälsningar Pyttan
Vad roligt att du kom till Astypalea Hoppas du kommer att tycka om ön lika mycket som jag gör!
//maji
Svara med citat
Gammal 2013-06-23, 19:57
pawik pawik är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Pyttan Visa inlägg
Nu sitter vi på restaurang Maistrali och mumsar på Lamb in lemonsås sauce och Moussaka!
Brukar bo på Maistrali när jag är på Asty. Deras Lamm i citronsås är jättegod. Vi har också flygluffat dit några gånger mem nu är det ett par år sedan sist tyvärr. Ha en fortsatt bra resa.

/pawik
Svara med citat
Gammal 2013-06-24, 09:22
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

I Kalimeras barndom och det första forumet på sidan vill jag minnas att det fanns en del inlägg om just Astypalea. På den tiden tror jag det var mest ö-luffare som hade hittat till Kalimera så då blev inläggen om mindre öar mer frekventa. Det var där min kärlek till cykladerna väcktes.

Eva
Svara med citat
Gammal 2013-06-24, 09:52

Lata dagar på stranden med iskall Frappe och minst 1000 simtag om dagen. Promenaden till stranden är inte lång men rätt brant halva vägen. Tog oss upp till toppen på choran men the Castle var tyvärr stängt. Skickade in kameran under dörren och tog ett kort, verkar vara otroligt vackert där inne. Hoppas att det är öppet ikväll. Vi har inte sett eller hört en enda skandinav på ön men en del fransmän. Inte en mygga för den delen heller, så min man är grymt nöjd! dessutom god o billig mat!
Pyttan
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:02.