![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det här med hur man ser på säkerheten i Grekland kontra Sverige. Det är annorlunda, om man så säger. Här en snubbe som målar innertak, på en uteservering. Några järnrör som hållare, en spånskiva och så ett bord på det. Det tyckte han var en bra kombo!
![]() Det kanske inte ser så högt ut, men jag lovar. Det var det. Satt i två dar och bara väntade på att allt skulle rasa, men det höll. ![]() Galna greker! ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Ja du! Det är förvisso lite si och så med säkerheten i övärlden. När vi för ett antal år sedan bevistade Toula Rooms på Fourni, då pågick målningsarbeten på det nybyggda Hotellet just intill. Målaren stod placerad på balkongräcket å våning två att måla väggen upp emot våning tre. Fallhöjden ner till markan var väl sådär tio meter. Ingen skymt av säkerhetslinor eller så.
Nu avlöpte detta måleri emellertid skadefritt, men det kunde ha slutat illa. Arne |
|
||||
|
||||
![]()
...ser dessutom ut att vara en västafrikansk gästarbetare
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nä,han var nog grek. Bildev förvillar lite
|
|
||||
|
||||
![]()
Så typiskt Grekland!
![]() Bland de mer rysvärda minnena jag har samlat på mig var när busschauffören, i de värsta kurvorna påväg hem från Elafonisi, både tände en cig och knäppte av sig skjortan samtidigt som han körde bussen...Ac:n var ju (för ovanlighetens skull!!) ur funktion ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Du har väl sett hur grekerna gör korstecken varje gång de kommer förbi en kyrka? Helgonen tar hand om riskabla saker, var lugn!
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, ibland drar man snabba slutsatser, livsfarligt i internettidens era...
![]() |
![]() |
|
|