Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-07-03, 00:16
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Några intryck från Pigadia

Det har inte varit fullt på Pelagos de kvällar vi har varit där. Inte fullt någonstans, tyvärr. Och de jag har pratat med säger att de där procenten resor som ökar till Karpathos verkar mest gå till AI-hotellen, så det är inte till någon större nytta. Hamnpromenaden är ganska tom på kvällarna, och vid midnatt har de flesta stängt. Nu i kväll satt det två personer på La Corte... Alla hoppas att det kommer att bli mera fart nu i juli och augusti. Lilla tåget är mycket populärt, Riitta. Både vuxna och barn åker fram och tillbaka. Jag gillar tåg, så endera dagen sitter även jag där. Men jag avstår nog från att vinka...
Svara med citat
Gammal 2013-07-03, 05:26
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Det är SÅ synd att det dyker upp All Inclusive här och där i grekiska ö-världen!
Birgitta.
Svara med citat
Gammal 2013-07-03, 09:15
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Det är SÅ synd att det dyker upp All Inclusive här och där i grekiska ö-världen!
Birgitta.
Det håller jag verkligen med om Birgitta!!!
Svara med citat
Gammal 2013-07-03, 09:16
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Karin, jag tror att det är lite "mellansäsong" på Karpathos nu Många återvändare var där i Maj, början av juni och kommer ju tillbaka i September
Italienarna och Fransmännen kommer i Augusti

Vem är det som kör det där tåget

Riitta
Svara med citat
Gammal 2013-07-03, 12:18
karinafps avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Karin, jag tror att det är lite "mellansäsong" på Karpathos nu Många återvändare var där i Maj, början av juni och kommer ju tillbaka i September
Italienarna och Fransmännen kommer i Augusti

Vem är det som kör det där tåget

Riitta

Jo, men jag brukar ju vara här den här tiden och har aldrig sett det så tomt. Många är ordentligt oroliga för framtiden, så det är mer än bara "mellansäsong". Italienarna är här, men de har AI och får morgonunderhållning på stranden. Vet inte vem som kör tåget, men ska fråga.

Karin
som ska stappla uppför backen till närmsta pool nu när Fred äntligen har slutat jobba. Igår kväll fick han ett rush job precis när vi hade beställt middag, och eftersom Flisbos inte har wifi, fick han rusa iväg till närmsta ställe med internet och lämna mig ensam vid bordet. Det tog en timme innan han var tillbaka...
Svara med citat
Gammal 2013-07-03, 12:21
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Fråga du Åt du upp Fred´s mat då också
Ha de gott vid poolen

Riitta
Svara med citat
Gammal 2013-07-03, 19:07
karinafps avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Åt du upp Fred´s mat då också
Haha, nej jag hann be kyparen vänta med maten.
Svara med citat
Gammal 2013-07-03, 19:06
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Citat:
Birgitta.
Håller med dig Birgitta i detta.
Monica
Svara med citat
Gammal 2013-07-22, 17:48
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad

Citat:
Birgitta.
Vad Grekland absolut inte behöver är All Inclusive! Den grekiska maten, de vänliga människorna, den fantastiska naturen och det underbara havet står på egna ben och behöver inte "gömma sig" i ett AI!

/Eva
Svara med citat
Gammal 2013-07-03, 09:17
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Hamnpromenaden är ganska tom på kvällarna, och vid midnatt har de flesta stängt.
Så märkligt.
Svara med citat
Gammal 2013-07-04, 22:50
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Hamnpromenaden är ganska tom på kvällarna, och vid midnatt har de flesta stängt.
Ganska tyst vid midnatt tycker jag nog alltid det har varit de gånger jag varit där, liksom på de flesta håll i Grekland. Men om det känns öde även tidigare så är det ju tråkigt.

Den här gamla schablonen om att medelhavsfolken har så väldigt sena kvälls-/nattvanor tycker jag på senare tid har förlorat sin riktighet. Visst äter man middag senare än vad vi gör i Norden, men så mycket rumlande efter midnatt tycker jag inte att man märker vare sig i Grekland, Spanien eller Italien om man inte är i de större städerna eller turistorterna.

Masse
Svara med citat
Gammal 2013-07-05, 11:06
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Grekiska club och diskotekliv börjar sent oftast kommer folk dit först vid tvåtiden på natten. Så var det även på Skopelos förra året. Det här är nöjen som jag själv har passerat bäst före datum för och som främst vänder sig till greker och inte bara till turister. Clublivet har säkert påverkats av krisen då grekerna har mycket mindre pengar att spendera på nöjen.

Eva
Svara med citat
Gammal 2013-07-05, 17:41
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Grekiska club och diskotekliv börjar sent oftast kommer folk dit först vid tvåtiden på natten. Så var det även på Skopelos förra året. Det här är nöjen som jag själv har passerat bäst före datum för och som främst vänder sig till greker och inte bara till turister. Clublivet har säkert påverkats av krisen då grekerna har mycket mindre pengar att spendera på nöjen.

Eva
Jo självklart är det sådana tider som gäller för club- o disko-liv, oavsett land. Det jag tänkte på var mera vanliga restauranger och tavernor, vilket är det som är dominerande längs hamnpromenaden i Pigadia.

Masse
Svara med citat
Gammal 2013-07-06, 13:03
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Jo självklart är det sådana tider som gäller för club- o disko-liv, oavsett land. Det jag tänkte på var mera vanliga restauranger och tavernor, vilket är det som är dominerande längs hamnpromenaden i Pigadia.

Masse
Jag vet inte hur det är på Karpathos nu men förr låg ställena där man roar sig och dansar på natten utanför stan. En club besökte jag tillsammans med dottern och hennes grekiska vänner låg relativt nära stan. Tavernor är ju något helt annat och där är det normalt ganska stilla efter midnatt. På Skopelos var det kvar lite folkliv på några caféer runt midnatt och då var det mest greker som var där.

Eva
Svara med citat
Gammal 2013-07-07, 15:49
karinafps avatar

Promenerade längs stranden igår, från Limanaki och inåt. Det är verkligen inte mycket folk. Den enda biten med näst intill fullbelagda solsängar är den som annekteras av Alimounda Mare. Idag åkte vi ännu längre ut, till Minos Beach. Näst intill tomt där också. "All fucked up", sa ägaren. Vi frågade hur beläggningen var på hotellet och fick till svar att igår var första dagen som det var fullbelagt. "May, June all fucked up. July better." Får hoppas att det kommer fler turister under de månader som är kvar av säsongen.

Annars har vi det bra. Mår gott, äter gott. Varmt är det, men hittills har det fläktat skönt. Igår kväll kändes det riktigt kyligt och folk satte på sig koftor och jackor. Idag åker tant Maritsa till Rhodos för en operation. Vet inte vilket slags, men hon pekar på magen när hon berättar. Själv tror hon att hon kommer att vara tillbaka i god form på tisdag, men vi är oroliga. Hon är ju trots allt 77 år, gumman. Vi har i alla fall fått våra förhållningsorder och ett akutnummer vi kan ringa om vi får problem; vi är de enda gästerna hon har. Så vi hoppas allt går bra och sköter oss själva tills vidare.

Karin
Svara med citat
Gammal 2013-07-07, 17:48
Golfareninswedens avatar
Golfareninsweden Golfareninsweden är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Kul att läsa. Vi är också just nu i Pigadia.. Vi bor på Parasol, ett bra hotell med trevlig personal och mat. Det är första gången vi är på Karpatos. Hamnpromenaden är trevlig. Vi åt på Orea igår och gillade det verkligen. Annars har vi bara hittills varit på stranden nedanför hotellet.

Tjingeling från oss

Christian&Ingela
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:09.