Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-07-05, 21:11
roggan roggan är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2013
Standard Paviljong i pigadia

Har varit på karpathos 2senaste åren o bott hos Elias i Pigadia.Enormt trevlig o hjälpsam.Hoppas att han tillfrisknar o kan återuppta uthyrningen.Hade bokat hos honom i år igen men fick nu boka om.har bokat pavilon i Pigadia.Tänkte nu höra om någon bott där tidigare eller vet nåt om det.
Svara med citat
Gammal 2013-07-05, 22:50
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Paviljong i pigadia

Pavilion ligger bra till mitt i staden. Jag har inte bott där, men går ofta dit för att uppdatera mig. George har bra ordning på sina datorer, snabb uppkoppling och man behöver bara betala för exakt den tid man använder. Antar att han har fri wifi för de som bor där, det vet jag inte. I källaren finns det tvättmaskiner man får hyra, vilket vi brukar göra ibland. Du kommer säkert att få det bra där.

Karin
med tre veckor kvar i Pigadia
Svara med citat
Gammal 2013-07-06, 17:20

Tack Karin det låter bra,men du kanske har nåt bättre boende att rekomendera.Är inte intresserad av nåt lyxboende,utan något enkelt.
Svara med citat
Gammal 2013-07-06, 17:29
karinafps avatar

Är det "enkelt" du vill ha, skulle jag i normala fall rekommendera Blue Sky, där vi bor just nu, men tant Maritsa ska åka till Rhodos och operera sig i morgon, så vi är litet oroliga. Själv tror hon att hon skall vara tillbaka i full gång på tisdag, men hon är 77 år, gumman... Här är i alla fall enkelt, men mycket centralt, alldeles vid taxitorget.Badrum, AC, Wifi och enkel köksutrustning. Två balkonger, så man kan få ett trevligt korsdrag.

Riitta brukar bo på Amaryllis, som ligger ungefär mitt emellan Blue Sky och Elias. Det finns ett antal mindre hotell och rumsuthyrningar inne i stan, men jag tror att du kommer att få det bra på Pavilion.

Karin

Senast redigerad av karinafp den 2013-07-06 klockan 17:48.
Svara med citat
Gammal 2013-07-06, 18:59

Då tror jag att jag behåller Pavilion.Hur är det annars på Karpathos,nåt nytt från ifjol,Mikes är väl kvar?Hörde att flera butiker o restauranger var stängda,är det så?Längtar redan dit.åker först i augusti.
Svara med citat
Gammal 2013-07-06, 23:14
karinafps avatar

Citat:
Ursprungligen postat av roggan Visa inlägg
Då tror jag att jag behåller Pavilion.Hur är det annars på Karpathos,nåt nytt från ifjol,Mikes är väl kvar?Hörde att flera butiker o restauranger var stängda,är det så?Längtar redan dit.åker först i augusti.
Mike's lever och frodas. Elea verkar också gå väldigt bra, de har många middagsgäster, liksom Mesogeios. Pelagos börjar gå bättre nu efter en liten svacka i slutet av juni. Sea Side är alltid fullt till lunch. Tyvärr ser man många stängda butiker inne i staden, och även flera restauranger. Andra har flyttat till nya ställen, och det finns några nya restauranger utefter hamnpromenaden. Har inte hunnit så långt utanför staden ännu, så jag vet inte vad som har hänt bortanför Pelagos. Men du får i alla fall tillfälle att åka det lilla tåget. Folk jag har pratat med gillar det. Alla viktigare ställen har små tåg, säger de. Aten och så... Nu har Pigadia också blivit viktigt.

Karin
som håller sig borta från solen i morgon
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:18.