![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Deia och Janne! Underbara bilder.....
Janne: Torhamns udde har vi varit på en majdag för ett par år sen. Gårdsmejeriet körde vi förbi i går, men bestämde att det är värt en egen utflykt! Kul att Du nämnde det, eftersom vi bestämt att åka dit. ![]() Sparrisfestivlen hade jag aldrig hört talas om däremot. Tack för tips! Nästa gång i Karlskrona blir det med båtturer igen i skärgården... Vår lilla cab är ett "fynd" och också det, ett impulsköp för 2 år sen i slutet av sommarsäsongen. Min lilla polo fick bli en del i ett byte. Vi har funderat på att sälja den efter sommaren, men vi kan nog inte, för bor man i lägenhet mitt i stan så är det underbart med åkturer på sommarkvällarna och helgerna. Tyvärr är det ju inte så många kvällar per år man kan sitta nedcabbat utan att det blåser... Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag lånade bilden från min lillebror som är på Malö nu, så det var lite fusk.
![]() ![]() Citat:
![]() Citat:
Citat:
Om ni gör skärgårdsturen med båt kan jag rekommendera er att gå av på Långören. Det är en jättefin ö med härliga klippbad. Runt ön finns en vandringsled som tar ungefär en timme att gå. Karta med information om vad man ser längs vägen finns i den lilla hamnen. Öns högsta "berg" är cirka 1.80 m. Inte som Grekland direkt. ![]() När ni vandrat runt ön och badat färdigt tar ni båten tillbaka igen, eller fortsätter turen som går runt skärgården. Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Härliga bilder från er alla. Den bilen Lissi hade jag gärna haft när vi hade medelhavsvärmen i maj.
Eva |
![]() |
|
|