![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej igen!
Ny fråga. Grunnar på det där med vinden på Kos. Är det som på Rhodos att det blåser utav tusan på ena sidan nästan jämt medan det är vindstilla nästan jämnt på andra sidan ![]() Frågar för jag vet ju att smaken är som baken när det gäller. Har t.ex för mig att Janne någoinstans skrivit att han föredrar blåsiga stränder (alternativt ensliga så han slipper tvätta badkläder men det är en annan historia ![]() Tack på förhand! Roger |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Agios Fokas ser ut så här. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för svaret. Men "Stränderna närmare stan"... hmmm.... jag trodde det bara var typ stranden "norr" om stan som fanns och att den skulle se ut som Elli beach eller nåt? Finns det stränder på vägen ut mot Agios Fokas också t.ex?
Jag tar tacksamt emot alla idéer om kanonstränder nära stan för när jag googlar och läser här på Kalimera så verkar det som de riktigt bra stränderna alla ligger några mil från stan, Kardamena och neråt eller längst ner på "nordkusten". Visserligen tänker vi hyra bil men det blir nog bara 2-3 dagar... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det bästa stränder finns på sydkusten, tycker jag. Det finns även mycket fina stränder i norr. Det finns stränder i Kos stad, och strax söder om Kos stad, som Psalidi och Agios Fokas. Ännu en bit från Kos stad, efter Agios Fokas, ligger Therma beach med sin heta källor. Men om du söker riktigt bra stränder får du söka dig bort från Kos stad.
|
![]() |
|
|