Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-29, 08:23
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009
Standard Språkskola

Nyss hemkomna från Grekland infinner sig den bekanta känslan av att snabbt vilja resa tillbaka. Vad vi funderar på är att nästa år kombinera semestern med att lära oss grekiska. En snabbtitt på google visar att det finns språkskolor bl.a. på Syros. Är det någon som har erfarenhet av dessa? Ger i så fall två veckors undervisning alls någonting? Vi kan alfabetet och de vanligaste artighetsfraserna.
Svara med citat
Gammal 2013-06-29, 14:18
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Språkskola

Er det Omilos du tenker på?
Jeg har tatt det kurset i Nafplio, og det er lærerikt. De begynner med en test for å se hvilken klasse du skal plasseres i, og det er få elever i hver klasse.
Kurset er veldig intensivt, for man får også hjemmelekser, og nesten hver kveld arrangeres treff, f.eks på en taverna, gresk dans, turer etc, men disse er frivillige å delta på, selvsagt. Jeg vet ikke akkurat om jeg ville kalt det ferie å delta på et slikt kurs, jeg var iallfall ganske sliten etter de halve dagene med intensiv læring + lekser, men sånn må det nok også være om man skal lære så det monner.
Svara med citat
Gammal 2013-07-03, 09:02
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Er det Omilos du tenker på?
Ja det är Omilos. Låter jobbigt men samtidigt kul att göra något helt annat än man brukar och lära nya saker. På din beskrivning låter det mitt i prick för oss.
Tack Admirala!
Svara med citat
Gammal 2013-07-14, 10:23
Görans avatar
Göran Göran är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Hej,

jag håller med Admirala - räkna med att det är ett heltidsjobb att läsa språkkurser på plats.

Jag försökte mig på detta i Rethymnon för många år sedan och hade då ändå läst grekiska på hemmaplan tre terminer. För min del blev det för mycket och jag slutförde den aldrig

Ett tips - kan man något annat latinskt språk är det något lättare med grammatiken

Trots allt så lärde jag mig mycket grekiska och har haft nytta av det lilla

Lycka till med lärandet!

/Göran
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:30.