![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tillhör dem som inte tycker att grekisk öl är så mycket att skriva hem om. Den funkar som törstsläckare när det är riktigt varmt, men jag skulle aldrig köpa en Mythos i Sverige även om det fanns. Dricker hellre Alfa. Men på Tinos drack vi en riktig god öl med lagom beska, Nissos (skrivet med zigma på båda s-ljuden). Något dyrare än andra öl, men det var den värd. Bryggs på Tinos. Prova den om ni har möjlighet. Har sett att fler nämnt den.
Aina, som sovit sin första natt i Sverige efter Greklandsresan |
|
||||
|
||||
![]()
Vet du, eller någon annan, om den exporteras till andra öar?
|
|
||||
|
||||
![]()
Det här med öl är ju som med allt annat. Smaken är olika.
Själv tillhör jag inte dem som faller i extas av Mythos. Gillar annars ljus lager. Den mörka och kraftiga ölen tycker jag är för jobbig. Då blir man så mätt och däst att man inte kan njuta av maten. Skall hålla utkik efter Nissos nästa gång jag är nere. Själv hittade jag en i min smak mycket frisk och god ljus lager på Tilos. Den hette Anders och görs på Rhodos. Gillar du ljus lager så prova den om du hittar den! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Låter som att minnesfel är lätt hänt med sådana namn!
![]() Masse, mörka öl kan vara goda, men när det är riktigt varmt är lager att föredra. För många år sedan när jag cyklade på Irland tog jag ibland en guinness som lunch - de är mättande! ![]() Jag vet inte om Nissos finns på andra öar. På Tinos fanns den inte på alla restauranger och mest i Tinos stad. Maken säger att han såg den på Syros. Det var hursomhelst en trevlig bekantskap och jag hoppas den finns kvar nästa gång jag besöker Kykladerna! Aina |
|
||||
|
||||
![]()
Visst är det så! Magnus heter den och inget annat.
Mitt teflonminne slog till igen! ![]() Tack Janne! Så här ser den ut: |
![]() |
|
|