|
||||
|
||||
Sveriges Damer
Nu har vi gubbar diskuterat allsvensk fotboll mm..
Men men nu på Söndag är det stora. Dom Svenska damerna mot Island i en avgörande match i EM . Hoppas vi alla ser och hurrar på dom Svenska damerna. |
|
||||
|
||||
Sv: Sveriges Damer
Jaa, vi håller tummar och tår!!!!
/Kerstin |
|
||||
|
||||
Så ja nu är dom ett steg närmare finalen..
|
|
||||
|
||||
Hoppas, hoppas, hoppas att de kan slå Tyskland i semin!
|
|
||||
|
||||
Jag hoppas också!
Birgitta |
|
||||
|
||||
Jag och hustrun köpte biljetter till semin redan för två veckor sedan.
Ska bli riktigt kul |
|
|||
|
|||
Så härligt befriande det är att se damfotboll! Ingen som slänger sig ideligen på gräset och piper som många många gör i herrfotbollen. Fart och fläkt och man slipper ideliga helt onödiga avblåsningar! Där har herrarna mycket att lära!
I kväll hejar vi på NORGE Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Men missförstå nu inte det jag ska skriva nu. (Har varit flick- och damtränare i 10 år) När det gäller utanför plan är det forfarande lite "barnsjukdomar" inom damfotbollen. Mycket gnäll och gliringar på sociala medier mellan spelare i olika lag, som nu senast med guldfisken. Ett annat "problem" är hur man kan avsätta en ledare ngr dagar före ett mästerskap för att några spelare "gnällt". Inte snyggt tycker jag. Annars så! Heja Sverige nu! (och Spanien lite med ) (Skrämmande lite som skrivs i italienska medier och, något mer förvånande, lite även i liberala Spanien där andra damlandslag får hur mkt som helst). |
|
||||
|
||||
Det förstår jag. Tänk om de vinner!
|
|
||||
|
||||
Satt uppe i sugan i går kväll och lyssnade på en skrapig batteriradio.
Det var med tårar i ögonen..Ja vad säger man.. Nej har nu varit inne i stan och handlat ..så nu tillbaka till tystnaden. |
|
|