![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Flyger man från Norge är det helt ok att gå in och shoppa när man landat på hemresan... Å andra sidan får man inte ta med så mycket när man sen ska passera gränsen över till Sverige...
nickelena |
|
||||
|
||||
![]()
Det är nog så att det har en del med vilken flygbolag man anlitar. En av våra söner åker till Rhodos med Ving om några veckor och även där går det att köpa på både ner och hemvägen. Flygbolaget med Ving är ju Tomas Cook.
Men som sagt det är ingen stor fråga, man blir bara lite konfunderad. ![]() BOKA |
|
|||
|
|||
![]()
En fråga. Varför köper ni vin/sprit/öl på väg till Grekland? Säljer de inte alkohol i Grekland? Jag har aldrig förstått det där att man släpar med sig sk. taxfree sprit med sig till semesterorten. Jag har alltid fått köpa öl eller vin i de länder jag besöker. Jag har aldrig heller fått ngn. erbjudande om förhandsbeställning. Visserligen åker jag aldrig med charterflyg, där tycks det finnas dessa "erbjudanden".
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ibland har man ju landat rätt så sent på kvällen - då är det skönt att inte behöva ge sig ut för att leta efter något kvällsöppet ställe efter ginnen till den "obligatoriska" gin och tonicen på balkongen
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi är så "tråkiga" att vi bara har flugit charter till grekland och då är det bara att "gilla läget"
![]() Citat:
![]() (Raki är väll OK med hoppas jag ![]() //Å |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det enda jag behöver vid framkomsten är en flaska vatten och det finns ju överallt. Gillar att använda mig av de lokala produkter landet har att erbjuda. Eva |
![]() |
|
|