|
||||
|
||||
Sv: Allas vårt Tilos
Citat:
Eller du kanske menar Sofias - smalt ställe, alltid fullsatt? |
|
|||
|
|||
Hej, nej jag menar den tavernan som ligger alldeles strax efter den "lilla bron" du vet ner mot strandpromenaden, Sofias ligger ju efter turistbyrån...
|
|
||||
|
||||
Citat:
Iofs tyckte jag att han verkade höra märkbart bättre när jag kom tillbaka i höstas, efter tio år. Tror att han fått sin nedsättning åtgärdad. Sedan har han en lite speciell lite torr humor som kanske inte är den absolut mest gångbara på en restaurang. Men för mig bidrar hans personlighet till den sköna atmosfären som jag tycker att jag finner på Omonia. Avslappnat, har precis samma bild som Sunny12. |
|
||||
|
||||
Den första alltså, stora? Då är det nog Kritikos. Ägare Michalis är från Kreta, lång och rätt smal, glasögon, mustasch (om jag minns rätt. Kretensare brukar ha det)
|
|
|||
|
|||
Ja, din beskrivning på ägaren stämmer bra, väldigt trevlig och gästvänlig, kollade mina gamla anteckningar och hittade namnet på restaurangen, EETIATOPIO Restaurant de kanske har bytt namn då?
|
|
||||
|
||||
ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ, estiatorio, betyder restaurang. Så det finns måååånga tavernor i den kedjan
Ja, som jag minns Michalis från för längesedan så var han jättetrevlig. Att jag inte ätit där sedan dess är mest en slump, Livadia har ju så många restauranger. Det får bli nästa gång |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Var den gamla skylten kvar alltså? Det tror jag inte att jag lade märke till. |
|
|||
|
|||
Intressant, ja då var den gamla skylten kvar...
|
|
||||
|
||||
Det är en ny skylt, men det är Irina du menar. Den ursprungliga Irina, som var Livadias första större taverna, var dubbelt så stor. Nu har halva resturangen byggts om till bostad, och då Michalis Kritikos tog över och öppnade förra året behöll han namnet Irina.
Ann-Kristin |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Oj, missade vi den? Då får det bli ett nytt Tilosbesök då....Bäst med 14 dagar så man hinner äta på alla ställen...ÄVEN en gång till på Omonia....Måste ju räkna ostbollarna!
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Så fint det var!
Men kan vi inte säga att du kvistar ner och kollar det där med Kritikosskylten åt mig? Vill ha det till att den sitter till höger därinne när man kommer från "vårt" håll. |
|
||||
|
||||
Nu skrattar jag...
Han har Kritikosskylten i ena änden: https://www.youtube.com/watch?v=aSPy...8eVfq_&index=2 Och Irinaskylten i den andra: https://www.youtube.com/watch?v=pwff...llRfHexCA8eVfq_ Om vi har rett ut det där nu så behöver du ju inte åka och kolla, Annki |
|
||||
|
||||
Citat:
Ann-Kristin |
|
|||
|
|||
Annki måste ju verkligen ner ändå för att kolla att Mixalis inte flyttar om bland skyltarna.
Lissi - som fortfarande inte hittar resor ner nästa höst...Kollar varje dag. |
|
|||
|
|||
Jag åt nog på alla ställen utom Nikos och stället ovanför Eleni minimarket under mina tre veckor på Tilos. Att jag inte åt på Nikos berodde enbart på att jag tyckte det var alltför trångt att ta sig in där med kryckor och det andra stället på grund av trappan. Men jag hörde bara gott om ställena från de som ätit där.
Omonia föll jag inte alls för, men det berodde varken på maten eller servicen utan på att katterna blev lite väl närgångna där. När de var på väg upp i knät när jag åt blev det lite för mycket. Oasis blev en klar favorit för min del, kanske mest för trevliga ägarna, det var ju inte så mycket turister än när jag var där så vi fick många trevliga samtal. Hade sett fram emot att prova maten på Sofia´s men missade tyvärr öppningen med två dagar, de var lite sena iår. Jag blev inte missnöjd med maten någonstans utan tyckte allt som jag fick var gott. Ylva |
|
||||
|
||||
Citat:
Ann-Kristin |
|
|