|
|||
|
|||
Tips om Naxos
Hej,
Vi har nu bokat flygstol till Naxos den 14 september. Skulle gärna vilja ha tips om något mysigt och prisvärt boende. Önskar gärna tips om mysiga stränder och restauranger/tavernor/barer. Vi funderar även att åka till en till Ö. Någon som har tips om vad som är bäst att kombinera Naxos med? |
|
|||
|
|||
Re: Tips om Naxos
Hej vi var i Naxos i juli och kan tipsar om några restauranger vi gillade. Siroccos i Naxos stad vid rondellen..bra mat..billiga priser och bra service. Gillade också picassos på plaka beach ..en mexikansk restaurang vid stranden..du kan googla fram deras hemsidor. Sedan bodde vi i agios prokopios och var på en restaurant där som ligger längst upp på hotellet Naxos Island resort ...jättebra mat och bra priser med lite lyx känsla och fantastisk utsikt ..underbar service och ägarna till detta hotellet äger även agios prokopios hotell var vi bodde. skulle jag åka tillbaka till Naxos skulle jag bo i plaka nästa gång..på angeliki apartments och åka in till stan med taxi eller buss. En bra ö att kombinera med Naxos är Paros tycker jag. Bor i Naoussa som är väldigt mysigt. Är bara 45 min båtresa och smidigt att ta sig till Aten eller santorini.
|
|
||||
|
||||
Sv: Tips om Naxos
Vi tycker om att bo i choran och åka ut till stränderna eller till byarna. Vi bor på Golden Beach, mejladressen är goldenbeachstudios@hotmail.com
Finns på booking.com men vi bokar alltid direkt. Scirocco, Meltemi är bra restauranger och Paradiso vid Maragas (vårt lunchställe), alldeles innan Plaka. Vi är på Naxos nu och jag tycker det verkar ha uppstått nya restauranger här omkring som vi måste prova. |
|
|||
|
|||
Tack snälla för tipsen, vi ska googla runt lite också, så får vi se vart vi hamnar!
|
|
||||
|
||||
Kommer ann på om dere vil kombinere med en liten eller stor øy... Paros er nevt. Ønsker dere en liten øy med flotte strender så er Koufonissi et bra valg!
|
|
|||
|
|||
Någon som har mer tips om mysigt och prisvärt boende på Naxos? Vi vill bo nära "stan" och ha balkong eller terrass och det ska finnas kylskåp och gärna kokplatta.
|
|
|||
|
|||
Hej!
Titta gärna på studio Lefkes. Ligger nära centrum och deras takvåning går inte av för hackor. Stor balkong o rent o fint. Hälsningar Kerstin |
|
||||
|
||||
Om ni vill äta genuint naxiskt, gå på Maro, om ni står på torget med ryggen mot hamnen gå ner till vänster så är det andra tavernan på höger sida, men gå dit före 20:00 sen är det knökfullt. Otroligt bra, lokalproducerad mat till mycket bra priser. Hyr ni en bil eller annat transportmedel så finns öns i särklass bästa mat på Harrys i Engares, allt, precis allt produceras på familjens egen gård, från kött till vin. Så här års är den bara öppen på helgerna men missa inte en söndagmiddag där. Kan vara lite anonym men titta åt vänster efter bensinmacken så hittar ni den. Lycka till!
|
|
|