Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-09-11, 17:19
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Här går det undan!

Vi har en liten kicka på 1 1/2 år här för närvarande, och jag måste säga att hon har energi för flera stycken!

Allt ska undersökas och räckvidden är otrolig trots hennes lilla format.
Men det är inget du inte känner till, vare sig du har egna barn eller har umgåtts med andras.

- Det som imponerar på mig är hennes förmåga att hålla två eller flera vuxna fullt sysselsatta...allt är antingen jätteroligt eller hur hemskt motbjudande som helst...full fart genom tillvaron...

Den där förmågan att ta för sig av livet blir liksom lite avmattad med tiden. Vartefter skrubbsår, blåmärken och förmaningar från vuxna tar bort lite av nöjet med att upptäcka, blir väl också känslolägena lite avfilade, så att säga.

Från vårt vuxenperspektiv gläds vi med henne över nya erövringar...klappa katten...gå nerför trappan...pilla på I-padden...smaka på nya maträtter...

Lite vemodigt kommer vi ihåg egna skrubbsår och blåmärken och
olyckstillbud och vi VET att det kommer mera, mest roliga men också jobbiga saker.

Lilla människa, jag hoppas att du får mest roliga saker att komma ihåg!
Svara med citat
Gammal 2013-09-11, 19:59
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Här går det undan!

å vips så är de vuxna! Det går så fort!

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2013-09-11, 20:53
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Synes nesten jeg kan se henne for meg, som en av de små standhaftige menneskene med krav til 'verden' om å bli sett og hørt. Herlig!
Svara med citat
Gammal 2013-09-11, 23:11
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Tänk så mycket vi vuxna skulle kunna lära av dessa små godingar vad gäller inställning och attityd. Mycket av fullt fokus och engagemang. Sällan går de in halvhjärtat för något. Livet vore trist utan dem!

Masse
Svara med citat
Gammal 2013-09-12, 10:17
Ylvan Ylvan är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2012

Ljuvliga 1½-års åldern, den absolut härligaste tiden tycker jag. De tror universum kretsar kring dem (vilket den också gör). Och de är såna clowner eftersom de vet att alla kollar dom, ja de är underbara i den åldern. Barnbarn är livets efterrätt säger de och det stämmer för man kan bara njuta av dem varje stund.
Svara med citat
Gammal 2013-09-12, 15:06
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Vi har i sommar fått njuta av 2-timmarslånga promenader tillsammans med Felix 1½ år. Från början för att han skulle kunna sova en stund, men strax blev varje minut en möjlighet att se och uppleva nya äventyr. Vi har fått uppleva hans första promenad utomhus, vara till pass då många trappor skulle klättras i, lyfta honom i rutschkanorna, sjunga barnvisor för honom m.m. Mata änderna var också vårt mål varje dag.
Det var svårt att lämna honom, men tack vare Skype kan vi se, prata och sjunga med honom varje vecka. Tyvärr vill han krypa in i datorn för att nå oss! I vinter väntar hämtningar från dagis. Då är vi nära igen!
Men det stämmer. Denna ålder är härlig!
/ Jannis
Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 19:21
kirtor kirtor är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Nok et familibesøk ja. Så hyggelig! Jeg har jo sett dette lille nurket i boks form. Nydelig! Kos dere masse. Klem
Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 11:09
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Ja, allt ni svarar håller jag med om. Antagligen var vi lika livliga vi också, i den åldern...jag tycker mig minnas en lite sliten mamma och två trötta storasyskon, men det är nog bara efterkonstruktioner efter vad de berättat. Mycket tydligt minns jag dock min far, som suckade (men då var jag nog mycket äldre): måste du prata hela tiden?
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:38.