![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror att det fortfarande finns många mindre familjedrivna hotell som inte är på bokningssajterna eller är alla där nu? Vad jag hört så är inkomsten för ägaren större om kunden bokar direkt sen är det ju alltid trevligt med en personlig kontakt. Lyssna på andra tips och ring för att få ett pris. Då kan ni ju jämföra med vad bokningssajterna tar när de lägger ut boendet. Större turistorter har ju alltid överskott på boenden om det inte är någon speciell högtid eller i delar av högsäsongen.
Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Kolla om de finns på nätet! Så kan Du ringa privat sedan eller skriva och jämföra pris Du får. Om man får ett pris på texBooking så kan man ju alltid erbjuda samma pris privat så går ju alla pengar till ägaren, som ju annars tappar 20-30 % till bokningsföretaget. Roomsare står ALLTID i hamnen och de är väldigt diskreta. De får stå utanför grindarna och de håller sin plats och gästerna får gå fram själva! Väldigt snällt! Ovanför stranden Ag. Fokias ligger också flera boenden men då har man längre till stan. Likaså om man bor i Kionia, me dit går buss ofta. Lycka till! Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Katitzi, från Alex är det max 500 m till Ag.Fokas stranden. Trafiken är livlig inne Chora men så fort man kommer ut från centrum så är det väldigt glest mellan de bilar man möter, riktigt härligt att köra bil där.. jag kände mig väldigt trygg.Körde även inne i centrala chora och det gick hur bra som helst!
![]() Ps. Om ni vill bo vid Ag.fokas stranden så är ju Koralli ap. toppen, visserligen dyrare än på Alex, men priset kan ju gå att förhandla om ni kontaktar hotellet direkt. Därifrån tar det 10 min att gå in till Chora. Senast redigerad av Sunny12 den 2013-10-13 klockan 11:07. |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, Koralli verkar toppen men är tyvärr slutsålt på alla bokingsajter jag har kollat! Tänkte åka i början av juli i två veckor. Det måste vara väldigt populärt!
Har också kollat boenden i Kroatien, en hel del fullbokat där med. Har lite svårt att bestämma mig, som ni märker... ![]() Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Mvh Sunny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Ps. I vilket fall som helst så finns det så många andra trevliga hotell på Tinos. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det var som jag misstänkte..Koralli har inte uppdaterat sina priser för sitt hotell ännu inför nästa säsong..SÅ därför är det inte bokningsbart ännu på BOOKING.COM...(ringde upp och frågade)
Så jag inväntar svar från ägaren till hotellet och förhandlar direkt med honom! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Okey! Bra att veta. Det är bara att avvakta lite då och se hur det blir. Tur att man kan boka om, ifall det dyker upp något bättre!
![]() Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror inte alls att Booking har förhandlat än för säsongen 2014. Ring hotellet direkt är mitt råd.
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Vänner till mig gjorde den numera klassiska rutten Chania, Paleochora, Loutro, Nea Chora i september i år. Jag tipsade om hotell. De skulle boka via bokningsajter, men allt var fullt. Jag gav ännu fler tips, samma visa där, allt var fullt. Då sa jag åt dem att mejla och fråga efter rum, och vips så var allt bokat, och på just de ställen som jag hade tipsat om. Att bokningsajterna säger att det är fullt betyder inte alltid att det är så.
|
|
||||
|
||||
![]()
Janne har absolut helt rätt.Jag upplevde precis samma sak i augusti september.
|
|
|||
|
|||
![]()
Stämmer bra, har fått det bekräftat IDAG, från Giorgos ägaren på Koralli det är INTE fullbokat inför nästa säsong... Så det är bara till att ringa och förhandla om ett pris?..
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En liten undran till bara...
![]() Finns det någon bra sida där man kan se färjetider? Ska nu beställa en E-guide! ![]() Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Färjan till Tinos(fast Ferry) tar cirka 4 timmar till Tinos från Rafina och den gör ett stopp i Andros hamn. Sen finns det en katamaran som går till öarna med men den kostar ju mer förstås!Om du går in på startsidan på kalimera och klickar på båttidtabeller så kan du söka tiderna där, men
tiderna för nästa Sommar har väl inte kommit ut än. ![]() Senast redigerad av Sunny12 den 2013-10-15 klockan 14:30. |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Måste vara nytt rekord? Man tackar! Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Som ni kanske ser här i forumet funderar jag också på Skiathos till nästa år.
Gud vad jag är jobbig, jag vet! ![]() ![]() Är fortfarande jättesugen på Tinos, dit det dessutom skulle bli billigare att resa med Norwegian till Athen och sen färjan ut. Men min "surgubbe" ![]() ![]() Så vi får väl se vart det landar så småningom. Fast det är ju det som är roligt med planeringen, att ändra sig fram och tillbaka! ![]() Katitzi ![]() |
![]() |
|
|