|
||||
|
||||
En ny upplevelse på Kreta
Gårdagen bjöd på fint badväder så vi stannande och badade på Nea Chora.
Snorkel och simfötter alltid med, harpunen fick stanna hemma. Under åren på Kreta har jag mött många stora fiskar men gårdagen tar nog priset. Jag simmade ut och kollade mest efter bläckfisk, när jag på avstånd ser något stort som sakta rör sig i vattnet en bra bit framför mig. Försiktigt närmar jag mig och där nere vid botten betar en fullvuxen drygt metern lång caretta caretta. Den kollar lite i början men verkar helt oberörd av min närvaro. Jag simmar så nära att jag kan klappa den stora skölden. Det känns nästan som om den tyckte det var kul med lite sällskap. Vi simmar tillsammans ca 20 minuter före vi tar adjö av varandra och jag återvänder till stranden för att berätta för hustrun om denna häftiga upplevelse. Jag hittade ett klipp på You Tube som nästan precis beskriver min upplevelse. Skillnaden är att jag var ensam och snorklade inte scubadök som de gör på klippet. Nästa investering blir en kamera jag kan ta med ut på snorkelturerna. Kreta är fantastiskt! Kolla in följande: http://www.youtube.com/watch?v=gqP9MxtlCVk lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
Sv: En ny upplevelse på Kreta
Måste har varit en fantastisk upplevelse! Såg en mindre svärdfisk, vid snorkling utanför Chalki och det var lie speciellt det med.
Annars är jag inte så mycket för att dyka/snorkla på djup över två-tre meter. Det är så läskigt, när man börjar höra musiken! /Netwolf |
|
||||
|
||||
Spännande möte!
Jag, som inte dyker, får nöja mig med diverse (skeppar-)historier, men faktum så ser vi ofta delfiner vid olika stränder här. En stor sköldpadda fanns vid Tingaki många år sen. Säl och tonfisk finns ibland i havet härikring, och svärdfisk såg jag på Peloponnesos. Tänk att få simma med sköldpaddor, det låter trevligare än dansa med vargar. |
|
||||
|
||||
Så häftigt Lars! Jag är oerhört avundsjuk på alla som kan snorkla och får upptäcka en helt annan del av världen (Kreta). Jo, jag har försökt en gång men höll på att dränka mig själv i ett skrattanfall Så jag får snällt hålla mig över ytan och njuta av bilder och berättelser som din.
Du har rätt! Kreta är fantastiskt! //Kikh |
|
||||
|
||||
Vad härlig upplevelse!! Önskar det vore jag
Hälsningar Stinab |
|
|||
|
|||
Sååå..mysigt att få simma med en sköldpadda..wow..vilken upplevelse!!
Jag har alltid haft en dröm om att få simma med Delfiner som är också är sådana fantastiskt faschinerande djur!!.. |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Vi skulle gärna simma med både delfiner och sköldpaddor OCH dansa med (klappa) vargar |
|
|||
|
|||
Vilken upplevelse!
Som andra skriver en dröm, ja en riktig dröm i livet. Härligt tillstånd. Det är som det skall, nya upplevelser runt varje hörn eller tillstånd (hur man nu skriver när man möter en sådan kompis under vatten). Paul |
|
||||
|
||||
Citat:
Det måste ju också varit en häftig och kul fisk du såg eftersom du nästan drunknade i ett skrattanfall. Man måste vara försiktig och hålla näsan ovanför vattenytan eller i ditt fall snorkeln. Försök igen Kikh, det är en fantastisk värld att upptäcka!! lars Kriti stin kardia mou |
|
|