![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej Alla
![]() Larvih en alldeles utmärkt sammanfattning av Gavdos! ![]() En härlig liten ö, mycket lugnt och stilla. Vandra, cykla, bada och sola är det som gäller. Att hitta, kåkstaden på Gavdos bebodd av rastahippies mellan Agios Ioannis och Potamosstränderna, (vi tror att den ligger vid Lavrakasstranden). Det kan ju vara en lite spännande utflykt. ![]() Vi visste inte att kåkstaden fanns när vi var på ön, annars hade vi nog tagit oss dit. För att kanske få lite mer kött på benen om Gavdos, kan ni läsa mitt resebrev: http://www.kalimera.nu/resebrev/2012/kreta_gavdos.html Ha en fortsatt go söndag PA ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är också mycket tveksam till en vintrig Gavdostur, men Hustrun har som bekant möjlighet att inlägga veto mot mina eventuella invändningar...
Jag ur minnet återkallar därtill att det heltvisst är en dyr resa till Gavdos. Cirka 100 € tor för två personer. Den summan skulle med råge räcka till för en ny resa till bron vid Aradenaravinen. Arne |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det lønner sig helt sikkert at alliere sig med en lokalkendt person som Haris. Citat:
Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej Larvih
![]() Jeg så noget ved Pyrgosstranden mellem Potamos og Lavrakas, som så ud som en teltlejr. Der lå også en lille båd på stranden.[/quote] Men det lär finnas en riktig kåkstad byggd på vrakved och annat. //PA ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Okay!
![]() Så er det jo bare en kystvandring fra Agios Ioannis og ud til øens nordvestlige hjørne for at hitte stedet. |
|
||||
|
||||
![]()
Att det är "vinter" på Gavdos spelar väl ingen roll! Det är det hemma i Umeå också, med en viss skillnad.
Men det får inte gunga på havet, men då tar man inte emot passagerare enligt larvih. Sen kan det hända att man blir inblåst, men det har vi ju till och med bliviit i Loutro! Vi har tiden. Jag har ju Haris som garant och han skickar inte iväg oss "i onödan" Och boende fixar han också. Envetna Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Heja Birgitta.
![]() Håller på Dig. |
|
||||
|
||||
![]()