![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Skulle bli jätteglad för tips om öar, båtar, boende och allmäna tips om hela resan så att säga. Tänker åka från kastrup i mitten på juni 2014 och vara borta i ca två veckor. Tänkte åka via Aten, eller möjligen via santorini Vad är rimligt att hinna med? Vad kostar det att åka båt, vilka bolag? Vilka öar? Hade tänkt oss Naxos, Paros, Santorini och någon till kanske. Hur lång tid tar båtresan från Aten till Naxos t ex? Vi är två vuxna och hur mycket ung. Kostar boende och båtar? Är helt novis på detta så som sagt är tacksam för alla tips ![]() Senast redigerad av olaj den 2013-10-27 klockan 12:04. |
|
||||
|
||||
![]()
Köp Jannes ö-luffarskola där finns nog en del nyttig information. Hur många öar man ska hinna med är rätt personligt. Jag skulle inte välja fler öar än 3 på två veckor. Mitt tips är också att blanda mindre och större öar så blir upplevelsen ännu rikare.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Hej olaj
![]() Följ Eva L´s råd och köp Jannes ö-luffar guide. Välj sedan ut de öar som du vill besöka och ha en ö i reserv. Det kan ju vara att ni inte trivs på en ö eller något annat som gör att ni vill vidare. Ta reda på så mycket det går om dessa öar här på forumet, köp Kalimeras E-guider till öarna, rota runt bland de resebrev som finns om öarna. Tidtabeller för färjorna blir inte helt färdiga förrän i slutet av maj början av juni. Kostnader i slutet på mitt resebrev från 2009, är för vår ö-luff under tre veckor. http://www.kalimera.se/resebrev/2009/grekland_3.html, Som du ser av resebrevet ovan är Rhodos också en möjlig plats att starta ö-luff på. Rhodos, Symi, Chalki, Tilos, Kos ... //PA ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack!
Har beställt en öluffarguide men är ändå intresserad av tips m m. // OLAJ |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle ta Naxos, lite stor, Amorgos, lite mindre och Antiparos, liten.
Birgitta. Det tar 5 timmar frrån Aten till Naxos med Blue Star Ferries och kostar 33 Euro, men några har kunnat klara den kostnaden med 10 Euro om man bokar hemifrån i god tid. Birgitta. |
![]() |
|
|