Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-12, 18:44
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Att borda ett flygplan

http://www.svd.se/naringsliv/sa-bordas-ett-flygplan-bast_8716922.svd?sidan=1#article0

Intressant läsning. När man kommer till slutet av artikeln kan man läsa om olika metoder. MEN, dom har glömt en viktig aspekt; Det bygger ju på att utropet vid gaten är t y d l i g och på begriplig engelska. (har det hänt nån gång?)
Jag får nog dra ner skämsmössan och erkänna att jag ibland tillhör en av dom där tre "coola" som det pratas om . Faaast, jag kan nog sitta på en närliggande pub, väl medveten om att dom inte åker utan mej. (Kostar ju en del att lotsa ut 178 pax att peka ut väskor ) Har lyckats med bedriften att bli uppropad: "ding dond, passenger mr Gustafsson, please proceed immediately to gate n...", såväl på ARN som på Frankfurt.
Men jag har skärpt mej en del sedan jag missade en BA-flight på London Heathrow (=£290).
Iaf, hur gör ni andra? Står ni först i kön en halvtimma innan dom öppnar? Sitter ni och väntar till utropet och rusar upp? Glider ni lugnt in i 50-meterskön direkt från duty free?

Senast redigerad av para poli den 2013-11-12 klockan 19:02.
Svara med citat
Gammal 2013-11-12, 20:51
zvempa zvempa är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010
Standard Sv: Att borda ett flygplan

När kön inte existerar längre börjar det bli dags att lätta på ryggan.
Svara med citat
Gammal 2013-11-12, 21:19
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: jul 2010

Udrejse:

Sidste øjebliks tam tam er kun til at få stress af, så jeg er i gaten minimum 1½ før afgang.

Er det en tidlig morgen afgang ankommer jeg til Kastrup flyveplads umiddelbart inden midnat, går gennem sikkerhedskontrollen inden den stænger, sætter/læger mig på en stol i gaten og sover indtil 1 time før boarding.

Hjemrejse:

Ankommer til flyvepladsen senest to timer før afgang, tjekker omgående ind og begiver mig til gaten.

I øvrigt ligner det ikke noget at komme valsende i sidste øjeblik...
Svara med citat
Gammal 2013-11-12, 22:42
Lamayas avatar
Lamaya Lamaya är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Jag vill egentligen vara cool och ta det lugnt. Jag vet oftast var jag ska sitta på planet (beroende på flygbolag)

Trots detta är jag medveten om att jag, kretsar kring incheckningsdisken en liten stund innan det är färdigt för att kliva på planet.

Jag vill tro att det mer handlar om att jag är redo för ett nytt äventyr, än att delta i tävlingen, först på planet.

Till mitt försvar ska jag säga att jag aldrig vässar armbågarna utan ser till att jag är strategiskt placerad.

Det är ju bara det att jag vill ut och resa på ett nytt äventyr och jag har längtat länge (precis som många andra).

/ Lena
Svara med citat
Gammal 2013-11-12, 23:51
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Jag brukar se till att vara vid gaten när boardingen påbörjas. Däremot väljer jag där att sitta lugnt och läsa tills kön glesnat och alla som har bråttom ombord är igenom. Men inte så länge att kön tar slut, vilket ju skulle försena boardingen.

Tycker inte att de som dräller så att det uppstår försening är särskilt "coola". Dels orsakar det förluster som kunde användas endera till bättre resultat för bolagen eller lägre biljettpriser för resenärerna, och dels är det lagom kul om det orsakar att man efter landning missar anslutningsflyg eller färjor.

Masse
Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 12:53
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Jag vill checka in så fort det någonsin går. Vill bli av med bagaget så jag kan sätta mig ner i lugn och ro med en kopp kaffe. När det är dags för boarding väntar jag snällt på min tur och tränger med inte före.
Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 12:57
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag vill checka in så fort det någonsin går. Vill bli av med bagaget så jag kan sätta mig ner i lugn och ro med en kopp kaffe. När det är dags för boarding väntar jag snällt på min tur och tränger med inte före.
Här känner jag verkligen igen mig är likadan. Alltid ute i god tid. En gång var inrikesflyget extremt försenat från Umeå till Arlanda och vi checkade in sist av alla. Den upplevelsen vill jag inte vara med om igen.

Eva
Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 13:43
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005

Jeg er også en av dem som liker å være tidlig ute. Beregner også tid til eventuelle uventede hendelser på vei til flyplassen, som f.eks. at bussen/taxien punkterer. Har venner som har ledd litt av det, men for noen år siden punkterte faktisk taxien jeg satt i! Ingen problem, jeg hadde beregnet nok tid, selvsagt

På flyplassen liker jeg å være tidlig ved gaten. Ofte det mest fredelige stedet på hele flyplassen. Der sitter jeg med min Kindle og kaffe og bare slapper av. Når det er time for boarding venter jeg til køen er minimal før jeg går på flyet. For meg betyr dette en stressfri start på reisen, deilig!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:26.