![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej !
En billig biljett till Aten bokad idag , 1650:- /pers t.o.r från Kastrup med SAS 17/4. Åtta dagar på Poros , ön ligger bra till tar bara1 tim med Flying Dolphin från Pireus. Hotell Panorama vid Askeli är oxå bokat. Har passerat där många ggr. Och gillat läget ! Ngn som har erfarenhet av boendet där ? / Tom |
|
|||
|
|||
![]()
Jeg kjenner ikke til dette hotellet på Poros - har bare vært på øya to ganger, siste gang var for ti år siden. I juni skal vi besøke Poros og Hydra, så jeg er også interessert i tips om disse øyene.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej !
Kom hem igår efter en härlig vecka på Poros. Med en temp på mellan +21-26 på dagen & 20 i vattnet kan inta annat att vara nöjd ! Att åka till Poros i april har för oss blivit en vana. Denna gången provade vi ett nytt boende nämligen ”Pamorama Aparments” ! (googla) Ett helt suveränt boende. Bättre kan man knappast få om man som vi älskar att sitta på balkongen/altanen och njuta av utsikten. Alla rum har havutsikt ! Dessutom trevliga ägare som ser till att man trivs & mår bra. ”Panorama” drivs av trevlige Christian,( son i huset) född & uppvuxen i Sverige , talar flytande Svenska. Mycket rimliga priser för den standarden och det läge/utsikten !!! Tel. +30229802311 e-mail christian@poros.biz I år fann vi ett för oss nytt matställe ”Meze- Meze” ! En mezedepolio som serverar dom godaste smårätter vi ätit . Meze-Meze drivs av Katarin & Demos , Katarina är svenska och sköter serveringen Demos är grek & en utmärkt kock och basar i köket. Att Demos sen är gudomlig sångare och Bouzuki/Gitarspelare gör inte saken sämre. När det lugnat sig i köket spelar han och sjunger med glädje för gästerna . Att vi besökte detta utmärkta ställe fyra ggr på en vecka är väl betyg nog !!! Dessa ställen kommer vi definitivt återvända till ![]() Tom & Bodil |
|
||||
|
||||
![]()
Var ligger den?
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej !
Om du står med näsan ut mot vattnet vid taxistationen så ligger det längst ner till vänster, alltså österut ! Ca: 10 min från taxistn per fot ! Bredvid uthyrningssegelbåtarna , området där heter Pounda. Jag lovar ett redit höjdarställe. Betänk att Demos lirat ihop med ikoner som Gary Moore & Nick Cave bl.a , enligt utsago. /Tom |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Dom kvällarna vi hade på MezeMeze har satt sig fast i minnet. Vi har redan börjat planera för en vårresa till Poros 2014 !!!
![]() / Tom |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Bra är bara förnamnet !
En kväll tog vi taxi från stan till vårt boende "Panorama" ! Vi hade bara 50euros - sedlar när vi skulle betala taxin (4 euro)! Han kunde inte växla ....! Hur göra ? De löser sig sa chaffisen , ni kan betala den summan till min kollega i morrnbitti ! Och hälsa från "Stavros" ! Dom är för goa . Snacka om service ! /Tom |
|
||||
|
||||
![]()
Poros er en lillle herlig ø, og er også en af mine favoritter.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Min fråga är om det går någon båt dit sent på kvällen från Pireus? Jag anländer med flyg till Aten cirka 20.30 på en Lördag? |
|
||||
|
||||
![]()
Nja....de är nog lite sent att ta sig till Poros. De flesta dagar går sista båten vid 19-19.30 tiden.
Här kan du söka på motsvarande datum 2013 , så får du fram hur båtarna gick i våras. http://www.openseas.gr/openseas/SearchTrips.html / Tom |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fö har vi bokat en vecka på Panorama i April , efter ha tillbringat en vecka med hyrbil på Peloponissos . Bilen hyr vi från flygplatsen och lämnar i Galatas mittemot Poros på fastlandet.
Sen tar vi taxibåt till Poros (5min / 2 eruo ) / Tom |
|
|||
|
|||
![]()
Låter underbart Tom!
Poros ligger bra till för ett besök till Peloponnesos.. aldrig varit där så det lockar.. ![]() Jag var in på Panoramas hemsida och läste lite mer om hotellet.. Är helnöjd..Så nu har jag bokat 3 veckor där i maj.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Är jag helt snurrig Sunny, skulle inte du åka till Tinos i vår? Du verkar ha lika svårt som jag att bestämma resmål!
![]() För övrigt är Poros en av mina favoriter också. Jättemysig liten stad och behändig ö, nära till fastlandet. Båtar till Hydra och Spetses går varje dag. Det blir säkert jättebra! ![]() Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag kommer att åka till Tinos igen..
![]() ![]() |
![]() |
|
|