|
||||
|
||||
bästa hotellet ever
Hej slänger ut en fråga.Vilket hotell tycker ni är allra bäst om i hela Grekland och varför? Själv har jag några favoriter b.l.a Serifos och hotell Amfittriti men bäst är Pension Sofi på Naxos trots yttepytte små balkonger roligt att höra vad ni tycker då får man säkert bra tips
|
|
||||
|
||||
Sv: bästa hotellet ever
Svår fråga. Jag har många favoriter, och har svårt att utse någon som bäst. Det är många parametrar att ta hänsyn till, och det beror också på vilken ö det är. Jag har några favoriter som jag verkligen kan längta efter, och som jag kan stanna länge på, utan att ens lämna stället. Eleonas Cottage i Zaros på Kreta, och Aperanto i Faros på Sifnos är två exempel.
|
|
|||
|
|||
Honeymoon på Santorini och Titika på Amorgos
|
|
||||
|
||||
Jag har också svårt att välja en klar favorit men pension Sofi som du nämner är en av flera som jag gillat. Säger som Janne det finns många parametrar att ta hänsyn till.
Eva |
|
||||
|
||||
Trevlig stämning och att det är riktigt rent och fräscht är viktigt för mig som hos Eva på pension Sunshine där man får krypa ner mellan välmanglade fräscha lakan. På balkongbordet ligger det en ny duk varje dag och även balkonstolarna är avtorkade. Det är en fröjd att titta ut över trädgården och höra fåglarna sjunga.
Eva |
|
||||
|
||||
Ja ha du nu blev jag tveksam ska nog kontakta Sunshine för mig betyder det mycket att det är rent inget lull lull behövs har sett att ju mindre pensionat desto bättre service.På pension Sofi var det oxå väldigt rent och inte att förglömma Panos ,Rena o Thodoris.Ska senare i sommar luffa och då ta en sväng förbi Naxos men Amorgos blir vårt huvudmål läste här ovanför om titika så man får alltid tips på forumet./Susanne
|
|
|||
|
|||
Hos Titika doftar alltid lakan och handdukar himmelskt!
|
|
|||
|
|||
Instämmer med min namne Janne! Eleonas Cottage och Aperanto är också mina favoriter.
|
|
||||
|
||||
En till. Kul!
|
|
||||
|
||||
Hotel Michaelia i Petra, Lesvos er på toppen av min liste, og litt lengre nede finnes Hotel Africa, Rhodos, Baywatch, Parga og Seaview, Nidri, Lefkas. Men kanskje Angela i Parga også skulle hatt en plass på listen?
Ingen av disse hotellene er spesielt luksuriøse på noen måte, men vi har likevel hatt fantastiske opphold der.... |
|
||||
|
||||
Tittade på Eleonas cottage wow va mysigt men lite långt till en strand förstår att om man vandrar är det ett utmärkt ställe att bo på Måste någon gång besöka detta ställe.
|
|
||||
|
||||
Det är helt omöjligt tycker jag att utse ett enda boende av alla man bott på. Pension Sofi på Naxos tillhör absolut en av favoriterna men det beror väldigt mycket på Rena, Panos och Theodoris. Deras gästvänlighet är svårslagen. Daphnes på Zakynthos är ett annat boende som är något utöver det vanliga. Husen i olivlunden är så vackra och personliga och Maria och Dionysos är såå vänliga och gästfria. Där råder ett alldeles speciellt lugn. På Sikinos har vi nog bott i det absolut vackraste boendet någonsin och det var på Lucas. Bilder därifrån kan ni se i mitt album därifrån. Vi har ett ställe på Kofounissia som vi ständigt återkommer till och det är Villa Ostria. Här är såå rent och allt så perfekt med Nikitas som värd. Tyvärr har den tidigare så vackra utsikten skymts av nybyggda hotell på senare år. Sedan har vi villa Zografos på Iraklia!! Att sitta där "under himlen" och skåda över vattnet mot Schinoussa är så nära himmelriket man kan komma. Detta är bara några av flera boenden som jag tycker är de bästa och det beror mycket på var i Grekland man befinner sig. En natt på Sofitel vid flygplatsen i Aten tillhör också ett av de bästa på sitt sätt.
Förhoppningsvis har jag ändå det bästa kvar //maji |
|
||||
|
||||
Det var inte lätt......
Jag sällar mig till lovorden om pension Sofie på Naxos när det gäller omtänksamma värdar! Så gulliga och så hjälpsamma! Gäller det bästa utsikt så blir det Hotel Apollo i Vasiliki, på Lefkas, men sammantaget så säger jag Hotel Daskalogiannis, Loutro, Kreta. Varför? Underbar utsikt, ett rent prydligt rum och nypressad juice varje morgon. Det gillar jag. Deia |
|
||||
|
||||
..och allt gott de bjöd på. Tomaterna från deras odlingar var underbara. Omtanken med vattendunken som man enkelt kunde fylla i källan det är de små detaljerna som gör det. Enda minuset här om man är fler än två är väl den smala balkongen men för oss gjorde det inget. Njöt av blommorna i grannträdgården.
Eva |
|
||||
|
||||
Valeta studios/apart i Armenistis på Ikaria
//Berra |
|
||||
|
||||
Och ännu en, som gillar Eleonas och Aparento, vill också lägga till Anna Studios på Tilos
Tobbe |
|
||||
|
||||
Har man bil, vilket man bör ha om man bor här, når man många fina stränder inom 30 minuter.
|
|
|