|
||||
|
||||
missad färja Blue Star
Heeej
Om man förköper färjebiljetter till 1730 BlueStar och landar 14.45, om det strular med flyget så man missar båten, vad händer med biljetterna? Landar 1445, 19e juni, ska till Iraklia via Naxos. Vill inte sova Pireus!! |
|
||||
|
||||
Sv: missad färja Blue Star
Ni lär med god marginal hinna med er färja.
Arne |
|
||||
|
||||
Jo, det har jag räknat med. MEN om det skulle strula med flyget och man missar färjan, vad händer då med biljetterna. Får man använda dom på nästa avgång eller är dom förbrukade?
|
|
||||
|
||||
Bakpå biljetterna brukar villkoren stå. Det beror på om man varskor i tid.
Min svägerska försov sig en gång, och miste hela biljetten. |
|
|||
|
|||
Hej Para Poli!
Om ni missar färjan är biljetten förbrukad. Det går att byta biljetten till en annan avgång mot en avgift om det sker innan färjans avgångstid, vilket skulle kunna göras på flygplatsen om ni är så sena att ni vet att ni missar er färja. Reseförsäkringen kan ju ev ersätta kostnaden för biljetterna. Jag tror inte att det går någon senare färja till Naxos samma dag så missar ni får ni stå ut med att stanna i Piraeus och ta morgonbåten. I somras hade jag samma ankomsttid till Athen som ni, flyget var ca 40 min försenat. Vi hade tur och fick vårt bagage i första omgången, hann med en flygbuss med 5 min tillgodo (som körde till Piraeus på 90 min) och köpte våra båtbiljetter i Blue Star-kiosken på kajen bredvid färjan och klev ombord med 20 minuters marginal. Då vi skulle direkt till en liten ö dit färjan inte går varje dag var vi nöjda, om än ganska stressade längs vägen. Lycka till med resan! Våga |
|
|