|
|||
|
|||
Beslutsångest...
Efter att ha åkt till Grekland varje sommar sedan 2001 så kan jag nu inte alls bestämma mig för vilken ö vi ska välja. Jag behöver er hjälp!
De öar som jag besökt och tycker om är: 1. Karpathos - vackra stränder 2. Patmos - lugnt, mysig by, liten fin ö 3. Antiparos - som Patmos 4. Skiathos - fantastiska sandstränder, mysig stad 5. Kefalonia - vackraste ön, fina stränder men tråkig by 6. Amorgos - häftig upplevelse Jag har även besökt följande öar som jag inte behöver besöka igen: 1. Kreta 2. Samos 3. Naxos 4. Paros 5. Zakynthos Vi letar en ö med en mysig by/ stad, fina stränder, lagom lugnt (ingen brittisk partyö). Vi skulle gärna ha åkt tillbaka till Patmos men eftersom vi bara kan vara borta en vecka så är det lite krångligt att ta sig dit. Jag har kollat på följande öar: Kos, Thassos, Lefkas eller Tilos. Jag kan bara inte besluta mig för vad som verkar passa oss... Hjälp mig! |
|
|||
|
|||
Sv: Beslutsångest...
En vecka låter som att ett besök på någon av de Saroniska öarna vore perfekt.
Hydra är en personlig favorit. Dock mest klippbad i närheten av byn. Men titta gärna närmare på dessa fina öar i närheten av Pireus. |
|
||||
|
||||
Åker ni charter eller på egen hand?
|
|
|||
|
|||
Vi åker nog helst charter eftersom det bara är en vecka. Om det finns någon ö som det är lätt att ta sig till på egen hand fungerar det också.
|
|
||||
|
||||
Skopelos är mitt förslag. Det har allt ni söker, enkelt att ta sig dit även för en vecka, tar bara en dryg timme med båt från Skiathos.
Vi har varit till Karpathos också och gillade även den ön, men Skopelos tyckte vi faktiskt var ännu bättre, så bra att vi åker tillbaka dit i höst |
|
||||
|
||||
Jag håller med dig fullständigt. Enda aber kan vara att det inte finns någon bra strand i Skopelos stad, där jag tycker att det är bäst att bo. Men det är inte långt till fina stränder.
|
|
||||
|
||||
Jag tror att Tilos också skulle passa er bra. Dit går det charter, och det är enkelt att resa dit på egen hand.
|
|
||||
|
||||
Thassos tyckte jag mycket om. Fina stränder runt om ön. Vi bodde i stan Limenas, men man kan också bo i någon av byarna vid de bättre stränderna. Lagom stor ö och stad med mest greker som semestrar.
Annars är Parga kanske ett alternativ? Katitzi |
|
|||
|
|||
Tilos! Varit där en chartervecka och längtar tillbaka flera ggr om året!
|
|
|||
|
|||
Skopelos eller Lesvos där Molivos alt Petra. Charter med Ving i år till Lesvos.
Carina |
|
|||
|
|||
Tack för alla tips! Det blir Skopelos för oss i år och det känns spännande. Jag gillar ju Skiathos och Karpathos och om Skopelos är ännu bättre kan det ju inte bli fel.
Nästa år blir det Tilos. Det enda som jag var osäker på ang. Tilos var hur stränderna är. Jag vill ha några stränder att växla mellan så att man inte ligger på samma plats hela tiden. /Anna |
|
||||
|
||||
Bra val!
|
|
|