|
||||
|
||||
Naxosfilm med året runt-bilder
Hej alla Naxosälskare!
Kände mig lite nostalgisk och melankolisk en afton och samlade ihop lite bilder från mina år på Naxos, både sommar och vinter. Det blev visst en liten film Här finns den för den som vill titta: http://youtu.be/bitZL_LmB94 Delfi |
|
||||
|
||||
Sv: Naxosfilm med året runt-bilder
Citat:
Jag blev extra glad för att du valde musik av Devendra Banhart, som är en av mina favoritartister. Kul! Bor du inte kvar på Naxos? |
|
||||
|
||||
Vilken fantastisk liten video över Naxos!
Och en så passande och enormt vacker musik. Den sångaren har jag aldrig hört talas om, men vilken röst. Tack Delfi för nostelgitrippen. Vilken tur att vi bestämde oss för att göra ett lappkast igår. Vi tar Cykladerna i maj-juni och sparar Dodekaneserna till hösten. Effi och Vaggelis har redan välkomnat oss till en vecka i studio 13. Återigen, TACK Delfi! Birgitta. |
|
|||
|
|||
Det var en fin liten film med perfekt passande musik!
Tack! |
|
||||
|
||||
Tack för de vänliga orden, vad ni är rara, Janne, Birgitta och Pnyx!
Javisst Janne är Devendra Banhart bra! Tyckte just den låten (och texten) var väldigt passande för Naxos, fast det finns ju många andra fina bitar också...! Vi fick tyvärr flytta hem till Sverige igen 2011, huvudsakligen pga den ekonomiska krisen. Det är ofta som saknaden efter Naxos infinner sig (även om livet här hemma är bra också). Men Naxos är ju Naxos - vem kan nånsin tävla med en sån plats? Och det är ju ett idylliskt ställe för barn att växa upp på. Birgitta, det gläder mig att ni ska iväg redan i maj! Studio 13... kan det vara ett av rummen med utsikt mot den fina lilla trädgården? Äsch, minns ej exakt nu! Men hälsa gärna Effi och Vaggelis från "Anna from Sweden" (om de minns mig ) Jag jobbade ju i tavernan där strax innan vi for hem till gamla Svedala... Ha det gott alla! |
|
||||
|
||||
Mycket bra! Jag har alla skivor.
Citat:
|
|
||||
|
||||
Väldans god smak måste jag säga! Jag vill också ha alla skivor - ska införskaffas! Hans musik är verkligen unik... filmisk, episk.
Ja, det vore underbart... samtidigt som man slits mellan alla de goda ting som ändå finns i båda länderna. Synd att man inte kan få allt på en gång! Hoppas vinden vänder snart! Delfi |
|
||||
|
||||
Hans skivor finns på Spotify.
|
|
|