|
|||
|
|||
Sommardag
Idag har vi haft en riktigt fin sommardag , vi promenerade efter stranden till Chania fr Kalamaki .I Nea Chora badade man och juniorerna hade segelskola med Optimistjollar ,Vi tog en kaffe i Hamnen i Chania och betraktade folklivet ,en av de skojigaste sakerna man göra .Lunch på ett supergrekisgt ställe Goodys ,Hamburgare o pomfritt,förgyllde eftermiddagen ,Bussen hem ,kaffe på balkongen,jag fick faktiskt dra mig in efter en timme i solen .Så kan en dag vara när vädergudarna är med oss .Man har lovat ungefär samma väder till torsdag,då skall det bli regn o åska.Men Grek.väder prognoser är ungefär lika pålitliga som deras bussturlistor ,så vi får se.
|
|
||||
|
||||
Sv: Sommardag
Hör väl inte direkt till vanligheterna i februari såvitt jag vet?
Har fått meddelande från vänner i Georgioupoli med bildbevis, greker som badar! Inte konstigt att man blir avundsjuk!! Hälsningar Lena |
|
|||
|
|||
Sv: Sommardag
Nej men det händer rätt som det är .Greker som badar ,är samma som vi kallar vinterbadare ,dvs de badar året runt ,vattentemp går sällan under 16 gr,Idag skiner solen så där riktigt varmt igen ,morgonkaffet avnjutits på balkongen Hälsningar Jan
|
|
|