![]() |
|
||||
|
||||
![]()
på hvilken øy i Kykladene / h v o r vi skal tilbringe noen dager rundt 10 juli
![]() Etter ei uke i Naoussa, med storfamilien, har vi ei uke på egenhånd ![]() Målet vårt er å ha det (nesten) som i lavsesong ![]() Jeg har tenkt på både Andros, Tinos og Syros som gode alternativer, regner med at Små Kykladene og Amorgos har flere turister i juli ![]() Men vi har aldri vært i Hellas på den tiden tidligere, og vil gjerne høre noen erfaringer? ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror att alla de tre öar Du Syros, Tinos, Andros) nämner är rätt lugna den tiden...Kanske Batsi på Andros är livligast av de tre. Det är ju ett angenämt problem Du har
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - vet du hvordan det er på Tinos på den tiden? Ang. Andros, i alle fall Batsi, har du " skremt" meg litt med at det er "invadert" av engelskmenn i juli ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Men Kari, det var vår pensionatsvärd som sa det, själv har jag ingen aning om hur det är i juli i Batsi. Vi var ju där i slutet av september.
Tinos har vi varit i i juli 2012 och då var det väldigt varmt och vindstilla de två sista veckorna och väldigt blåsigt den första veckan. Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Og - jeg er forberedt på at det blir varmt på den tiden ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() 2012 var det ju kris i Grekland vad gäller turister. Men Tinos Chora är så stort och byarna så många så jag kan inte tänka mig att det är störande med många turister. Jag har aldrig tyckt att det varit för många turister på Tinos. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Sikinos och Kimolos kanske kan vara något. Där är det aldrig mycket folk, förutom i augusti då det kommer många greker. Jag har varit på båda öarna i högsäsong, och det var lite folk om man jämför med de "stora" öarna.
|
|
|||
|
|||
![]()
Smaken är förstås olika, men en hel vecka på Sikinos känns för mycket för mig. Var där 3-4 dagar och det kändes "lagom". (Kimolos har jag tyvärr inte varit på - ännu
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hvor vi reiser denne uka avhenger og av hvilke øyer som har båtforbindelse f r a Paros 9.juli + en grei retur til Athen
![]() Vi har med årene blitt mer opptatt av smidige reiser ![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle kunna vara på Sikinos en HEL vecka.
Birgitta (som just nu har Sikinos-längtan). |
![]() |
|
|