Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-02-13, 11:03
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Olympic Air

Vi har då aldrig bekräftat våra resor med Olympic. Vi har minst rest med Olympic ett tjugotal gånger. Men, kanske detta är ett nytt påfund?


Jag finner dock det orimligt att man ska vägras incheckning med giltigt färdbevis.
På de bokningsbekräftelser vi erhållit för resorna 2014 finnes inget att läsa om detta.


Arne
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-02-13, 13:24
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 560
Standard Sv: Olympic Air

Aldrig gjort, varken med Olympic eller Aegean. Kanske är det mest för resenärens skull, att flyget verkligen går den dag och tid man bokat?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-02-16, 23:06
Stephan Stephan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 138
Standard Sv: Olympic Air

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Vi har då aldrig bekräftat våra resor med Olympic. Vi har minst rest med Olympic ett tjugotal gånger. Men, kanske detta är ett nytt påfund?


Jag finner dock det orimligt att man ska vägras incheckning med giltigt färdbevis.
På de bokningsbekräftelser vi erhållit för resorna 2014 finnes inget att läsa om detta.


Arne
Jag finner dock det orimligt att man ska vägras incheckning med giltigt färdbevis.

Arne[/quote]

Jeg tror ikke at du blir nektet innsjekking om du har gyldig reisebevis. Men det hender at Olympic Air endrer sine rutetider. Da er det en sikkerhet for begge parter at man foretar en kontroll før man reiser.

Olympic Air er forøvrig MEGET påpasselige med å sende SMS om det skjer noe utenom det vanlige.

For et par år siden hadde jeg booket en billett til en dag det ble streik. Tidlig om morgenen ringte Olympic Air til meg der jeg satt på Syros og beklaget at man på grunn av streiken ikke kunne holde avtalen. Den elskverdige Olympic-medarbeideren spurte om jeg ville booke om billetten, eller om jeg ville ha tilbake pengene jeg hadde betalt. Det kaller jeg ekstremt god service. Ettersom årsaken lå utenfor Olympics kontroll, hadde man jo ingen plikt til å refundere billettprisen.

Setphan
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT