![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Våra behov är ju sannerligen olika! Själva har vi inga som helst behov av lyx vad gäller inkvartering och omgivande hotellområden på våra resor , men det verkar som om man ibland är ganska ensam om detta UTANFÖR Kalimera.
Det är många i vän-och kollegeikretsen som åker till stora PRIME-anläggningar av olika slag med flotta sviter och privat access till pool, spa och gym. Det kommer ju också fler och fler sådana anläggningar i researrangörernas program. Fanns ingen efterfrågan så skulle ju detta inte finnas. Mexico, Cuba, Karibien Saudiarabien mfl mfl Barnfamiljer åker gärna till familjeanläggningar och i viss mån kan jag faktiskt förstå dem. Barn vill ha lek och bad och kompisar på semestern och det hittas enkelt där. Många småbarnsföräldrar vill bara vila och umgås och slappa på semestern och rå om varandra. Åker man med tre barn så ÄR det inte lätt att utforska en ö med bil eller till fots även om vissa här naturligtvis gör detta. ![]() Det är säkert helt fantastiska anläggningar med total avkoppling och riktig semester för många många och säkert värt varenda krona för dem. Själv åker jag dock hellre tre resor till billigare och för MIG mysigare resmål för samma pris som en av dessa. Det är så härligt numer att det finns så många val! Men det viktigaste är ju ändå att folk åker! Det är kul med listor! Lissi |
|
|