|
||||
|
||||
Nya ämnen och annat nytt
Det var många efterlängtade nyheter!! TACK
|
|
||||
|
||||
Sv: Nya ämnen och annat nytt
Jaaa Janne, TACK för hälsningsforumet!!! Äntligen!!!
|
|
||||
|
||||
Hyvä Janne!
Ivi -envis från födseln |
|
|||
|
|||
Me happy to with the new off-topic forum
Tommy |
|
|||
|
|||
Citat:
Mikke |
|
||||
|
||||
Det finns en nyhet som jag saknar fortfarande.
Nu som då kommer det in någon och öppnar upp gamla trådar. Någon har frågat efter ett hotell för sin resa som gick för flera månader sedan. Helt plötsligt kommer svaret och då är det ju inte så aktuellt längre. Kanske kan det gå så att trådar som inte har rörts på t.ex. tre månader låses automatiskt. Många lägger säkert ner en del tid på att svara på frågor helt i onödan, ofta kommer det också några följdsvar och helt plötsligt är många skribenter inblandade i en gammal fråga medan en ny fråga förblir obesvarad. Sedan då det gäller citering så är det nog ganska många som har att lära sej här. Jag personligen tycker det är idiotiskt att inte citera nånting om man t.ex. skriver att man håller med föregående talare, har det hunnit komma ett inlägg mellan så har man ju ingen aning om vad skribenten håller med om. Att sedan inte citera hela inlägget är ju helt normalt, man citerar så mycket så att det syns vad man svarar på, mera behövs inte. Då saknar jag en smiley med en liten sax. Klipper man i citatet så är det ju normalt att man markerar att man har klippt också, då vore en sax ganska lämplig att markera detta med. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Citat:
Ruby |
|
||||
|
||||
Janérik, vad gäller din första fråga:
Automatisk låsning tror jag inte finns. Vad som finns är däremot en tidsgräns, att trådar försvinner efter en viss tid. Skulle vi använda den skulle Kalimeras funktion som kunskapsbank försvinna. Däremot resonerar vi så här om gamla trådar: om en gammal tråd aktiveras och frågeställningen i den fortfarande har ett allmänintresse och kan leda till givande diskussion, då låter vi den vara. Om den däremot är mindre allmängiltig, mer tidsbunden, då låser vi tråden med en förklaring. Skulle vi på det viset låsa en tråd för mycket är det ingen katastrof, den som undrar samma sak kan bara starta en ny. Citeringen är bra att du tar upp. Att citera en liten del för att markera vem man svarar är bara bra. Att citera hela inlägget bör däremot undvikas, det skapar onödigt långa och svårlästa trådar. inkfish/moderator |
|
||||
|
||||
Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Citat:
Visst, ibland kan det vara bra att öppna en gammal tråd för att fortsätta på den, problemet som jag ser i det är just att någon annan sedan ger ett tips till ursprungsskribeneten som redan har gjort sin resa. Svararen kanske sedan upptäcker att han gjorde en hel del onödigt arbete med att skriva det inlägget och nästa gång den samma kanske inte svarar alls i stället. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Citat:
Ruby |
|
|||
|
|||
..yep,Rubban...willco!!
Mikke |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Inlägg i Kafé Kalimera som ska raderas när de är en vecka gamla - är det endast de inlägg som är en vecka gamla som raderas även om tråden är aktiv, eller är det trådar som ingen har skrivit i på en vecka som tas bort?
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|