|
||||
|
||||
Baltic airway
Hej! Någon som rest med Baltic airway? Bra eller mindre bra? Årets resa blir antagligen i September. Spanar efter resor nu...
|
|
||||
|
||||
Sv: Baltic airway
Jag dristar mig lyfta ett varningens finger när det gäller detta flygbolag. Enligt Flygrevyn har bolaget finansiella problem. Kantänka det är tveksamt att förköpa biljetter.
Notera därtill att bolaget är duktiga på dolda avgifter. Arne |
|
||||
|
||||
Tack för detta Arne! Det låter som det jag misstänkte. Avvaktar kanske ett litet tag till för att se om det kommer in fler resor med andra flygbolag i September.
|
|
||||
|
||||
Jeg har reist med air baltic, dog oslo-Riga.. Jeg forhørte meg med min svoger som er pilot i SAS i forkant om hva han tenkte...og han mente det ikke var noe problem når det gjalt sikkerhet (som jeg var mest bekymret for). Vi hadde en fin flight.
Men hvordan økonomien er, aner jeg ikke noe om... og kan jo være litt skummelt... men SAS hatt økonomiske problemer i en årrekke... |
|
||||
|
||||
Vet inte hur finanserna ser ut, MEN;
Har flugit två ggr till London med dom och om halvannan vecka flyger jag hem med dom från TelAviv. (Flyger Pegasus ner) (..och nu verkar bagaget ingå, så kolla under bokningen om det är "economy" eller "economy with retrictions") Mina erfarenheter är; fina priser men det kommer till bagage och förtäring ombord. Dock är priserna ombord betydligt mer moderata än på SAS/Ryan/Norwegian osv. T ex serveras 50cl-bira till schysst pris, och det finns riktigt fina varma måltider att förbeställa, till bra priser. Gamla flygplan men pålitliga och mycket välskötta och underhållna. Transfer i Riga är en dröm, liten men fin flygplats, snabba transfertider, billig "taxfree". Mkt trevlig personal ombord. Gillar deras affärsidé att låta Riga vara en Hub till hela Europa åt skandinaverna. Så summa sumarum: Om man nu kallar det ett lågprisbolag så är det är riktigt bra sådant. Skulle åka med dom igen 7 dar i veckan om priset är det rätta! |
|
||||
|
||||
Vi reiste Stavanger-Riga t/r med Baltic, og hadde ikke noe å klage på.... Reiser gjerne med dem igjen.
|
|
|