|
||||
|
||||
Sv: Pris på boende
Min erfaring er at vi bor omtrent like billig i år som vi gjorde for 10 år siden
- det er helt utrolig, og årsaken til at vi kan være så mange uker i Hellas som vi har vært de siste årene spesielt Om vi noen få netter bor 5 - 10 euro dyrere nå, er det fordi vi er blitt l i t t mer bekvemme med årene - vi bor fhv enkelt, men t r i v e l i g og aller viktigst er u t s i k t e n Det å v æ r e i Hellas er luksusen for oss Men om vi finner et litt mer "Luksuriøst" hotell til en pris vi synes vi "fortjener" unner vi oss det og i blant - i Athen vil vi ha l i t t høyere standard |
|
||||
|
||||
Jag håller med om att det var en enorm ökning från ett år till ett annat där i Batsi! Lite svårt att förstå varför.
Vi har nog så sakta ökat våra boendekostnader i Grekland sedan vi reste första gången hela familjen 2004, men jag tror att det har att göra med att barnen blir äldre - och större. Däremot upplever jag att det fortfarande är oförskämt billigt med boende! Nu i juni har vi förbokat på Schinoussa och Iraklia och betalar på båda öarna 50 euro/natt inklusive frukost för 4 personer. Det är vad vi betalar för enbart frukost här i Umeå när vi ibland unnar oss hotellfrukost en helgmorgon.... Det är faktiskt ett av mina "säljargument" när jag försöker locka andra till Grekland, att boendet ofta är så bra och så billigt! Bea |
|
||||
|
||||
Jag brukar via mail förhandla direkt med hotellägaren o har senaste 10 åren på Santorini betalat ca 32-35 Euro/dygn för lägenhet m havsutsikt + transfer . I år hade dock priset sjunkit till 30 Euro/dygn för samma period, utan att jag försökte pruta!
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Har du kollat på någon annan bokningssida än booking.com. Jag upplever att många gånger så är booking.com betydligt dyrare än andra sidor i alla fall på de hotel som varit aktuella för oss. Lowcostholidays,se, travelrepublic, alpharooms. ebeach,sunshine m fl är ju bra sidor att boka på och finns ofta bra priser. Nu pratar jag bara av egen erfarenhet och vi bor alltid bra och till riktiga bra priser också.
Margaretha |
|
||||
|
||||
Du bor inte på hotell i Sverige då förstår jag... Svårt att bo under 1000 kr/natt här
|
|
|||
|
|||
Citat:
Isåfall får man tillbaka mellanskillnaden av booking.com. Det har jag själv utnyttjat en gång. |
|
||||
|
||||
Citat:
Senest for et par dager siden ringte de meg for å gi tilbakemelding på en forespørsel jeg hadde sendt dem! |
|
||||
|
||||
Precis! Sällan iaf. Men sådan är jag. Kanske snittar på en hotellnatt per år. Däremot reser jag utomlands typ 4-6 ggr/år. Sitter btw just nu på tåget hem fr ARN
|
|
|||
|
|||
Förra året var första året vi bokade i förväg när vi båtluffade. Blev förvånad att det var så billigt, samma pris som att boka på plats. Vi bokade då via booking, kollade aldrig något annat. Vet att 25-30 per natt är väldigt bra pris, har alltid betalt det i juni eller sept, så blev lite förvånad när det var så stor skillnad i år, dock inte på alla öar. Måste säga att standaren (ser att det skrivits mycket om detta) ofta varit väldigt bra till det priset, dock kräver vi inte pool, badar alltid i havet
|
|
|