|
||||
|
||||
MTB
Jag skulle vilja veta om någon har erfarenhet av att hyra MTB i Grekland och i så fall vart. Vill helst hyra en cykel som tål lite tuffare tag. Det borde finnas en hel del bra stigar med varierande svårighetsgrad.
|
|
|||
|
|||
Sv: MTB
Citat:
Generellt tror jag nog att majoriteten av de cyklar man hyr är av MTB typ av varierande märken så det bör nog inte vara något problem att hitta något som passar. //Åke |
|
|||
|
|||
Som föregående textare uttryckte det, så beror det ju mycket på var i Grekland du tänkt cykla, och när..?
Jag skulle hyra en MTB på Milos i maj förra året och det blev en ganska lång historia. De flesta skakade på huvudet och skrattade, inte hade de några cyklar inte. Men till slut fann jag ändå en riktigt trevlig hoj. Om du åker till lite mer "turistiga" platser och dessutom under högsäsong kan jag inte tänka mig att det är något som helst problem. Då kan du snarare vraka och välja mellan storlekar, växlar, märken, däck, färger.. Lycka till! |
|
||||
|
||||
Citat:
Jodå garanterat, stora delar av vägnätet.. Köp en karta och titta efter 'dirt road in good/poor condition' det brukar vara den smala vita. De flesta uthyrare har MTB, jag har då aldrig sett en turist på smala däck. //PO -kronisk grusmopedist |
|
||||
|
||||
Grekland är stort - vi hade tänkt åka till Kykladerna och några av öarna som vi funderar på är Paros, Amorgos, Syros och Sifnos, sen blir det nog Kalymnos och Astapylea i Dodekanska. Kan tänka mig att åka till en ö mest för att få köra MTB om det är möjligt.
|
|
|