Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-03-25, 20:55
MatsB MatsB är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011
Standard Hotell Fira, igen

Jag har gått igenom inläggen om hotell i Fira och försökt boka på flera av dem. De är antingen fullbokade eller har otillräckligt med platser eller för få/små rum för oss. Vi är två familjer som åker, totalt 4 vuxna och 4 barn, i juni.

Vi söker alltså hotelltips. Alla tips tas tacksamt emot.

Vi vill bo i Fira men har i övrigt väldigt få specifika önskemål. Gärna tyst om kvällarna, dvs inte granne med ett disco eller en hårt trafikerad väg. Prisklass under 80 euro natten.

Tack på förhand
Mats
Svara med citat
Gammal 2014-03-25, 21:08
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: jul 2010
Standard Sv: Hotell Fira, igen

Hotel Ptolemeos ligger godt og fredeligt.

Øverst i bygningen findes en stor spisesal med køkken.
Svara med citat
Gammal 2014-03-25, 21:28

Tack för snabbt svar larvih. Jag kollar Hotel Ptolemeos och lovar att återkomma med fler frågor om Amorgos och Naxos :-).
Svara med citat
Gammal 2014-03-26, 08:58
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Jag antar att du menar 80 euro per rum och familj och inte för 4 vuxna och 4 barn?

Först och främst måste ni boka så snabbt som möjligt, vi väntar ett uppsving på 20 % fler turister i sommar och de flesta hotell är redan uppbokade!

Gå in på booking.com och kolla in Blue Suites Hotel (lägenheter för 4 för 55 euro), Hotel Sea of Aegeon (rum för 3 eller 4 med 3 dubbelsängar för48 euro), Markakis Studios (har studios för 3 plus extrasäng för 48 euro eller studios för 4 för 55 euro), Villa Anemone (liknande mellan 57-63 euro).
Lite dyrare är Hotel San Giorgo för 85 euro per 4-rum men det ligger bra till och är trevligt (dom har 2 rum för 4 kvar)

I Firostefani har ni Katerina Kafieri Apartment (2-rumslägenhet för 4 pers plus 1 för 55 euro totalt). Enkel men billig!

I Karterados har ni Hotell Olympia (mysigt ställe med 2 pooler och trevliga rum), dom har rum för 4 personer (bara 2 kvar dock så boka snabbt) för 60 euro per rum. Det tar bara 15 min att gå till Fira från hotellet, jag bor i närheten själv så jag vet!

Ingela

Senast redigerad av Ingela A den 2014-03-26 klockan 09:05.
Svara med citat
Gammal 2014-03-26, 09:16
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Ingela menar du att Fira kommer att vara fullbokat i juni? Låter lite märkligt men det bästa är kanske borta? Nu vet jag inte om de avser att åka i början eller slutet av juni för det lär väl skilja en del.

Eva
Svara med citat
Gammal 2014-03-27, 06:43
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Jag har fått flera rapporter från folk på ön att Santorini kommer att vara FULL i 4 månader denna sommaren! Deras hotell är redan fullbokade för resten av säsongen...

Media går ut starkt angående Grekland i år och meddelar (i de flesta länder) att det kommer att bli 20 % fler turister i år. Detta medför att folk som vet att dom vill till Grakland (och Santorini) bokar upp med avbokningsmöjlighet fram tills sista dagen.

Mitt tips är att boka även om det är i Juni. Hotellägare vet nu att deras hotell antagligen kommer att bli belagda tom. i Juni och då behöver dom inte ragga turister vid flygplaten eller hamnen i år. Om ni är osäkra, boka hotell med avbokningmöjlighet. Det kostar lite mer men då är ni säkra på att få 2 rum för 4 personer, vilket kommer bli svårt att få tag i längre fram!
Och vissa av hotellen jag kollade upp för er igår har bara 2 rum kvar för 4 pers!!

Ingela
Svara med citat
Gammal 2014-03-27, 09:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Ingela A Visa inlägg
Media går ut starkt angående Grekland i år och meddelar (i de flesta länder) att det kommer att bli 20 % fler turister i år.
De kontakter jag har med svenska företag säger att det är ett otroligt tryck på Grekland i år, och det är kul.
Svara med citat
Gammal 2014-03-31, 11:14
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Ja, Ingela brukar alltid ha mkt god koll på hur läget är på Santorini! När jag själv kollat verkar det absolut som att mycket mer är fullbokat redan nu inför sommaren o hösten.
Jag skulle själv rekommendera att ringa eller maila hotellen o få kostnadsförslag på bokning!
Mailade ett hotell på Santo o dom erbjöd mig då ett pris som var 1138:- lägre än vad samma rum bokat via Booking skulle kosta!
Svara med citat
Gammal 2014-03-31, 12:06
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
De kontakter jag har med svenska företag säger att det är ett otroligt tryck på Grekland i år, och det är kul.
Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 15:35

Stort tack för alla informativa svar. Vi fick tips från annat håll och har bokat på Antonia hotel. Ser fram emot fyra veckor i Kykladerna! Och som sagt, väldigt roligt om Grekland får ett uppsving, igen.
Svara med citat
Gammal 2014-04-24, 11:18
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Häromdagen stod det återigen att läsa i kvällspressen om det ökade bokningstrycket på Grekland i år, och fr a vad gäller Santorini.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:48.