![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har gått igenom inläggen om hotell i Fira och försökt boka på flera av dem. De är antingen fullbokade eller har otillräckligt med platser eller för få/små rum för oss. Vi är två familjer som åker, totalt 4 vuxna och 4 barn, i juni.
Vi söker alltså hotelltips. Alla tips tas tacksamt emot. Vi vill bo i Fira men har i övrigt väldigt få specifika önskemål. Gärna tyst om kvällarna, dvs inte granne med ett disco eller en hårt trafikerad väg. Prisklass under 80 euro natten. Tack på förhand Mats |
|
|||
|
|||
![]()
Hotel Ptolemeos ligger godt og fredeligt.
![]() Øverst i bygningen findes en stor spisesal med køkken. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för snabbt svar larvih. Jag kollar Hotel Ptolemeos och lovar att återkomma med fler frågor om Amorgos och Naxos :-).
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag antar att du menar 80 euro per rum och familj och inte för 4 vuxna och 4 barn?
Först och främst måste ni boka så snabbt som möjligt, vi väntar ett uppsving på 20 % fler turister i sommar och de flesta hotell är redan uppbokade! Gå in på booking.com och kolla in Blue Suites Hotel (lägenheter för 4 för 55 euro), Hotel Sea of Aegeon (rum för 3 eller 4 med 3 dubbelsängar för48 euro), Markakis Studios (har studios för 3 plus extrasäng för 48 euro eller studios för 4 för 55 euro), Villa Anemone (liknande mellan 57-63 euro). Lite dyrare är Hotel San Giorgo för 85 euro per 4-rum men det ligger bra till och är trevligt (dom har 2 rum för 4 kvar) I Firostefani har ni Katerina Kafieri Apartment (2-rumslägenhet för 4 pers plus 1 för 55 euro totalt). Enkel men billig! I Karterados har ni Hotell Olympia (mysigt ställe med 2 pooler och trevliga rum), dom har rum för 4 personer (bara 2 kvar dock så boka snabbt) för 60 euro per rum. Det tar bara 15 min att gå till Fira från hotellet, jag bor i närheten själv så jag vet! Ingela Senast redigerad av Ingela A den 2014-03-26 klockan 09:05. |
|
||||
|
||||
![]()
Ingela menar du att Fira kommer att vara fullbokat i juni? Låter lite märkligt men det bästa är kanske borta? Nu vet jag inte om de avser att åka i början eller slutet av juni för det lär väl skilja en del.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har fått flera rapporter från folk på ön att Santorini kommer att vara FULL i 4 månader denna sommaren! Deras hotell är redan fullbokade för resten av säsongen...
Media går ut starkt angående Grekland i år och meddelar (i de flesta länder) att det kommer att bli 20 % fler turister i år. Detta medför att folk som vet att dom vill till Grakland (och Santorini) bokar upp med avbokningsmöjlighet fram tills sista dagen. Mitt tips är att boka även om det är i Juni. Hotellägare vet nu att deras hotell antagligen kommer att bli belagda tom. i Juni och då behöver dom inte ragga turister vid flygplaten eller hamnen i år. Om ni är osäkra, boka hotell med avbokningmöjlighet. Det kostar lite mer men då är ni säkra på att få 2 rum för 4 personer, vilket kommer bli svårt att få tag i längre fram! Och vissa av hotellen jag kollade upp för er igår har bara 2 rum kvar för 4 pers!! Ingela |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, Ingela brukar alltid ha mkt god koll på hur läget är på Santorini! När jag själv kollat verkar det absolut som att mycket mer är fullbokat redan nu inför sommaren o hösten.
Jag skulle själv rekommendera att ringa eller maila hotellen o få kostnadsförslag på bokning! Mailade ett hotell på Santo o dom erbjöd mig då ett pris som var 1138:- lägre än vad samma rum bokat via Booking skulle kosta! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Stort tack för alla informativa svar. Vi fick tips från annat håll och har bokat på Antonia hotel. Ser fram emot fyra veckor i Kykladerna! Och som sagt, väldigt roligt om Grekland får ett uppsving, igen.
|
|
||||
|
||||
![]()
Häromdagen stod det återigen att läsa i kvällspressen om det ökade bokningstrycket på Grekland i år, och fr a vad gäller Santorini.
|
![]() |
|
|