|
|||
|
|||
Hotell Kasteli, Pythagorion
Hejsan!
Då var det dags för en resa till Pythagorion igen efter några års frånvaro Har någon av er provat Kasteli? Eller har ni något annat förslag? Min sambo vill ha pool, och det ska ligga på gångavstånd från centrum. Läste nånstans att man måste ha mc-kort för att få hyra moppe nu, är det så? När jag var där sist för 3 år sen behövdes det inte. Undrar också om ni har några hyfsat färska uppgifter om vad det kostar att hyra moppe, samt en sån där öppen bil i jeep-modell? Tack för hjälpen! |
|
|||
|
|||
Sv: Hotell Kasteli, Pythagorion
Mitt tips är hotel Athina om det inte är fullbokat! Har bott där fyra gånger.
|
|
|||
|
|||
Fritidsresor
|
|
|||
|
|||
Tidigare fanns Antonios på Apollo. Men har förstått att de tagit bort det. Men dit kan man ringa och kolla om de har rum. Hon som äger är jättebra och håller sina löften. Har numret (någonstans blad mina papper...)
|
|
|||
|
|||
Men mopeder vet jag inget om. Har aldrig vågat mig upp på en sån....
|
|
|||
|
|||
Det verkar vara fullbokat.
Men tack ändå för snabbt svar! Nån som har fler förslag? |
|
|||
|
|||
Synd! Men fundera på antonios. Nästa resa tänker jag ringa henne och köpa flygstol. De har pool på taket och ligger mitt i byn.
|
|
|||
|
|||
Dock skulle jag inte rekommendera att göra det med Athina. Han håller inte sina löften har jag upptäckt
|
|
||||
|
||||
För att hyra 50 cc moped måste man enligt lagen ha körkort för motorcykel. Dock är det många uthyrare som struntar i lagen. I Pythagorion brukar det gå att hyra på vissa ställen medan andra nekar. I nya svenska körkort finns en ruta där det står AM, och har man ett sådant körkort går det bra att hyra moped. Fyrhjuling går bra att hyra med vanligt bil-körkort.
|
|
|||
|
|||
Bodde på Kastelli i höstas
Tar 10 min till strandpromnaden. Tog taxi hem för 4 E så slapp vi gå uppför Ganska små dubbelrum och enkel frukost. Helt OK hotell. Bra läge, finns en liten supermarket i närheten Bada gör man nära flygplatsen så det är en bit att gå. Åk till Turkiet en dag, besök Effesos |
|
|