|
|||
|
|||
Aegean airlines från Luleå.
Vi åker med Aegean airlines Luleå-Chania nu i juni. Har hört att en del bolag inte har försäljning av alkoholhaltiga drycker. Eftersom jag är ngt flygrädd så brukar jag slappna av med en liten whisky på planet. Är det ngn som har information om detta. Marie.
|
|
|||
|
|||
Sv: Aegean airlines från Luleå.
Helt otroligt Aegean Airlines från Luleå till Chania !
De korta flygningar från Aten till Chania är helt alkoholfria , men på en sådan lång flygning måste det väl vara annat ! Jag hörde av en vän som flög från Prag till Aten med Aegean Airlines och det var måltid och gratis dryck .... Svaret är alltså : Ja, det tror jag. Senast redigerad av lugnagatan den 2014-05-27 klockan 19:50. |
|
|||
|
|||
Tack. Känner mig lite lugnare. Annars får det väl gå det också./Marie.
|
|
|||
|
|||
Marbjo, du kan vara helt lugn. Åkte ner med Aegean till Chania i lördag. Det fanns whisky ombodrd. Jamas!
|
|
|||
|
|||
Tack för ett glädjande svar. Nu är det lugnt. Åker om fyra veckor. // Marie.
|
|
||||
|
||||
Det är väl bara inrikes flyg i Sverige, samt vissa flygbolag från muslimska länder, som inte serverar alkohol ombord.
En mycket flygrädd kompis till mig, skulle för ett antal år sen, flyga med Air Egypt. Strax innan ombordstigning, fick han veta att de inte serverade alkohol ombord. En panikrusch till tax-freen löste dock problemet. /Netwolf |
|
|||
|
|||
En vän till mig kom hem från Kroatien i veckan. Där var det ingen alkoholförsäljning på planet. Luleå-Kroatien.
|
|
|||
|
|||
Så kan man göra. Visste inte att man fick ta med på planet.
|
|
||||
|
||||
Du får inte handla alkohol på taxfree om du flyger inom EU.
|
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
|