|
|||
|
|||
Naxos - andra öar
Gör ett nytt försök med ett inlägg...misslyckades tydligen med det igår!!?? hittar det inte
Åker till Naxos 30/8 -13/9 i år. Ska bo på Spiros i Naxos stad, vid St.- George stranden. Vill ha förslag på en kanonrestaurang i närheten, ska fira min 50 årsdag med en rejäl måltid. Vi kommer att besöka och bo någon natt även på Paros och Ios. Besöka Antiparos också. Så kom gärna med tips : Förslag på öar vi bör se över dagen? som utgår från Naxos (Och att det går dagstur med färjor t& r till dessa öar.) Tips på en toppen restaurang i närheten av St. George stranden Något ställen / Restauranger på Naxos vi inte får missa? Bästa stranden? Med vänlig hälsning Annika |
|
||||
|
||||
Sv: Naxos - andra öar
Citat:
|
|
||||
|
||||
Jag hade redan bestämt mej för att jag skulle äta på To Elliniko på min 50-årsdag men nu blir det tydligen på Kreta i stället.
Ni hittar To Elliniko då ni går upp från Spiros mot Court Square (torget med restauranger innan strandpromenaden), längs gatan från polisstationen. Går inte att missa då det är precis i en korsning mellan gatorna. Bra mat och trevlig personal, dessutom ofta med levande musik. Gå in och välj vad ni vill äta direkt i köket, kan inte misslyckas, till och med våra tjejer ville dit fast de annars inte var så intresserade av att gå ut och äta på kvällarna. Mvh Janérik (som också bodde på Spiros) |
|
|||
|
|||
Tack för tipset. Trivdes ni bra på Spiros? Något tips på önskemål om rum?
Med vänlig hälsning Annika |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi trivdes jättebra på Spiros, trevligt värdfolk och många trevliga gäster. Vi bodde i den gamla delen precis ovanför där ägarna bor i den ändan som är mot St George-stranden. Stor altan utanför lägenheten och ett av få rum som har havsutsikt. Rekommenderas om man inte vill bo så att man ser alla som är runt poolen för det tyckte vi var en liten nackdel, man märkte inte om det var fullt med ungar i poolen så man kunde skicka dit egna barnen och busa med dem (egna barn och andras ungar). Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
Ett enda tips på taverna att fira din 50-årsdag på från en som också firat sin på där för några år sedan är OASIS, alltid toppen, men du bör nog boka bord där eftersom det ofta är fullt ganska tidigt på kvällarna.
Vi har varit på Naxos aug/sept i flera år och vi har ätit ofta på Oasis, dvs väldigt många gånger nu. ALLTID nöjd o vi har troligen smakat på det mesta på deras meny . Vi kommer också att vara på Naxos aug/sept. iår. Men vi ska också dit april/maj...jag behöver väl inte säga att Naxos är vår favo-Ö bopia |
|
|||
|
|||
Var i Naxos stad ligger OASIS? Har ju varit på Naxos många ggr men kan inte minnas just OASIS.
|
|
|||
|
|||
Citat:
bopia |
|
|||
|
|||
Tack, vi testar Oasis i sommar när vi åker åter till vårt kära Naxos. Vi är där i aug/september i vanlig ordning. Vem vet, vi kanske ses.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Ha det gott! Kjelle |
|
|||
|
|||
Spiros är kanon! Perfekt läge med nära till stranden och in till staden! Även nära till största supermarket där vi köpte frukost varje morgon
Ni måste åka ut till Plaka och Agia Anna och äta på Paradiso.. Deras fyllda köttfärsbiff eller mixed souvlaki rekommenderar jag Så otroligt vackert ställe! Vi åkte över till Mykonos en dag från Naxos.. det var dock en anordnad dagsutflykt så vi fick först åka till Delos, det var väl kul och se men båten låg till där i ca 3h.. hade hellre tagit en tur endast till Mykonos om det finns Mykonos kan jag varmt rekommendera! Så himla mysig stad och "lilla venedig" är jättefint. Har du tur får du träffa på pelikanen petros också |
|
||||
|
||||
Hej håller med tejpen Meltemi är en toppen restaurang
Ät Kaligiros där du blir inte besviken skall till Naxos i Augusti har inte varit där på 2 år då ska jag springa till Meltemi Ha det gott Susanne |
|
||||
|
||||
Glömde säga att missa inte Anti Paros ej heller hundra dörrars kyrkan i Paros så fin.
|
|
|||
|
|||
Tack tack...
|
|
||||
|
||||
Såg Kalimeras tips om FLAMINGO. När jag brukade besöka Naxos för 10-15 år sedan var det min favoritrestaurang, men mycket kan ju ha förändrats på 15 år! Kanske någon annan har nyare erfarenheter!
|
|
|