Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-06-05, 17:07
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Konstigt väder

Fler än jag har funnit att vädret inte är som det borde vara denna sommar. Jag får rapporter från Sverige via telefon och Fb om värme och torka...här har vi inte stuvat undan täcken och jackor än.

Inget man kan påverka . Det är lite trist för badfanatikerna, vi andra sätter på oss en tröja till och njuter av den milda kvällen.

Det rödbruna dammet från Sahara är däremot milt sagt irriterande: ingen idé att tvätta bilen, man borstar nödtorftigt bort sanden från vindrutan. Sämre är det när man ska hänga tvätt: linorna lämnar bruna ränder på kläderna, och tappar man något får det bli en sköljning till.

På verandan flyttar jag omväxlande in sittgruppen under tak och ut igen. Sånt var ju standardprocedur i Sverige, men här? Regn i juni?

Idag har vi det varmt, nu på eftermiddgen- Min svärmor, vars inre klocka är lite i olag, hade satt på sig fyra lager tröjor och en täckjacka och kom ut till middagen högröd och svettig. Takfläkt och ett lass med glass återställde ordningen.

Men sommaren är lång och det mesta regnar inte bort, det säger jag med visshet. Den är bara lite seg i starten.

Nu går jag ut med min glass och njuter i den vindstilla hörnan.
Svara med citat
Gammal 2014-06-05, 17:21
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Konstigt väder

Umeå hade 26 vid lunchtid enligt sms från sonen. I Molyvos hade vi kring 15 på fm när vi åkte till flyget. De sista dygnens ganska ihållande regn hade gjort allt som var visset när vi kom grönt igen. Befolkningen oroade sig för olivskörden som är en av öns huvudnäringar. Lesbos har 11 miljoner olivträd. Eva
Svara med citat
Gammal 2014-06-05, 20:59
kirtor kirtor är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Konstigt väder

Klapp_klap
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:02.