![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej hemma igen till ett kallt Luleå huga 10 grader idag.Började första natten på Phidias hotell i Pireus mycket bra o mysigt hotell trevlig personal.Köpte biljetter till Folegandros min dotter till Santorini fanns bara första klass hutlösa 83 euro för oss men min dotter som skulle längre betalade hutlösa 73 euro ja ja vad göra.Tog adjö av dottern när vi skulle av hon skulle ansluta 3 dagar senare blev hämtad i hamnen upp till underbara Fata Morgana jag säger som Janne skrev i sin E-guide man vill aldrig checka ut något kylslaget på kvällarna men Folegandros tillhör nu topp tre öarna vandrade på åsnestigar i timjandoft var uppe till Panagiakyrkan 2 gånger badade på Angali beach och åt mycket gott på Nikos taverna dottern blev omdirigerad till nytt hotell när hon kom bodde på Chora Reort det hade hon inget emot
![]() ![]() Nästa ö blev Milos som vi varit till förut bodde på Ageri Milos mer tillmötesgående värd än Nicholas får man leta efter vi fick öl fetaost pajer frukt vin och fruset vatten när vi skulle till stranden.Hyrde bil i 5 dagar 25 euro per dag dammsög alla stränder(nästan) ![]() åt godaste maten på Sirocco på Paleochori beach vulcanic food mums hittade oxå en taverna i byn Tripiti som heter mentsimeni politia som hade toppenkäk Sammanfattning allt toppenbra men lite turister.Avslutade i Aten men där var det så J...kla mycket turister att det knappt var ståplats på Akropolis inte kul tror att alla kineser var i Grekland just då överlag var det kineser eller Amerikanare på semester förlåt det blev lite långt det här Jiassas |
|
||||
|
||||
![]()
Kul att Folegandros blivit en topp-tre.
![]() Välkommen hem. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag blir ofta imponerad av att kalimerianer skriver de grekiska namnen helt korrekt, öar och restauranger och stränder och folk.
|
![]() |
|
|