Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-06-18, 08:36
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011
Standard Ny Teater i Fira med showen "A Greek Wedding"

Sex av oss som bor här på ön var på den nyöppnade teatern "White Door Theatro" som ligger i hjärtat av Fira. Det är en interaktiv show som visas, dvs. att publiken också deltar i föreställningen "Ett Grekiskt Bröllop" Förutom själva föreställningen så sjöngs det Grekiska traditionella sånger och dansades zorba mm.mm. och vi blev alldeles lyriska!

Dom har gjort ett fantastiskt jobb med att bygga upp flera autentiska scener inomhus och på bakgården utomhus (där publiken också sitter och äter) och där bröllopet uppförs med förebild från 1940-talet, utspelar sig. Kostymering, scenuppsättning, håruppsättningar, ja allt kändes verkligen som på den tiden. Vad vi alla tyckte var allra mest speciellt var att sitta på denna lilla bakgård, som en egen liten kokong från 40-talet mitt i Fira med sina fulla gator, butiker och barer!

En grupp av unga skådespelare, musiker, sångare och dansare underhöll oss i 90 minuter medan vi åt Grekisk meze, sallad ach drack vin (det ingick i biljettpriset som är 45 Euros). I slutet dansar man med hela teaterteamet, kastar tallrikar gjorda av gips och det är inte det minsta kitchigt som det kan vara på liknande turistfällor!

Jag och vi andra tycker att denna kreativa idé är det bästa som hänt på Santorini på många år!

Se mer på deras websida http://www.whitedoorsantorini.com/

Ingela

Senast redigerad av Ingela A den 2014-06-18 klockan 08:42.
Svara med citat
Gammal 2014-06-18, 17:24
kize kize är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ny Teater i Fira med showen "A Greek Wedding"

Har varit inne o kikat på deras hemsida, ser jättetrevligt ut. Dum fråga men ställer den ändå.... Är föreställningen på engelska eller grekiska?
Svara med citat
Gammal 2014-06-18, 18:54

Allt är på Engelska!

Ingela
Svara med citat
Gammal 2014-06-18, 18:58
kize kize är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Tack för snabbt svar Ingela! Jag ska bums boka två biljetter, för det låter som en härlig upplevelse.
Svara med citat
Gammal 2014-06-18, 19:35
Ankris avatar
Ankri Ankri är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Så trevligt det låter...måste kolla med mina medresenärer om inte vi ska gå på det här?!
Tack för tipset
Svara med citat
Gammal 2014-06-18, 22:20
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013

Åh det låter ju helt fantastiskt. Hoppas de fortfarande visat den när jag kommer ned i år.
Tack för jättebra tips Ingela.
Svara med citat
Gammal 2014-06-19, 08:18

Showen kommer att visas hela sommaren, tror till slutet av September man kan ta reda på det. De 2 ägarna/managerna vill även ha olika happenings med musik för alla som stannar här över vintern och då det inte finns NÅGONTING att göra och det är en toppenbra idè! Vi är alla mycket stolta och glada över denna superbra idè och vill försöka sprida till så många vi kan, så hjälp gärna till om ni går på föreställningen, och tycker om den. Jag hade tänkt prata med guiderna på Apollo också för det finns bara en eller ev två tavernor i Kamari där dom har Grekiska danser men dom är så himla turistiga att man nästan skäms...

Ingela
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:06.