![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Numera kan du inte ens räkna med att få ta med dig handbagaget in i kabinen, om du flyger med RA. OM det inte finns plats, åker det på bandet. Gratis visserligen, men man kan ju ha ömtåliga saker i handbagaget, som man inte vill att det ska hamna på bandet. H
|
|
|||
|
|||
![]()
En undran är ju hur mycket mer charterkärrorna väger generellt sett när befolkningen i snitt blir tyngre också.
Det är ju en fördel att planen får luft under vingarna ![]() Jag brukar ha ca.8kg baggage för en veckas till tio dagars resa. Dock två kg tyngre hem med lite godsaker från taxfree ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det är klart att man kan hinna med transfer om man slipper vänta på incheckat bagage. Men då är väl planeringen lite väl tajt ? Är man som vi ute i Ö-Världen 2-3 veckor varje gång ,då vill man ha lite klädombyte utan att behöva tvätta var o vareviga dag, vi är där för att slippa " hemtjänsten" ock slippa tvätt o dyligt ! Att dra ner 2-3 veckor med bagagevikt under 10 kg är för oss främmande !!! Vi tror att här är några som har som "sport" att resa så tajt som de går ? Hoppas att dom trivas med det ! / Tom som minskat 15 kg kroppsvikt sen Januari / 2014 men till viken nytta vid incheck ? Senast redigerad av Tom den 2014-06-24 klockan 21:58. |
|
||||
|
||||
![]()
Att vi försöker ha så lite vikt som möjligt samt praktisk rygga/väska är att vi öluffar. Man ska gå på och av färjor ett antal gånger, vandra med dessa till boende o s v. Och det är Arne som får bära min väska.
Så det är av praktiska orsaker och det innebär att vi lämnar in kläder för tvätt minst en gång och att vi tar med oss kläder som vi tänkt kasta. Ett antal låneböcker ligger i lappen och detta minskar vikten. Men (makens) sladdar och skarvsladdar tar plats,,,, ![]() Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
...och jag har både flera ombyten halvlånga byxor och shorts, linnen och tunikor och klänningar. Tunna skrynkelfria sådana. + strandlakan tunt samt bikinis och snyggsandaler. Går varken smutsig eller skrynklig
![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Oj!! Vad duktiga ni är på att packa
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men med en bra ryggsäck, rätt påtagen och injusterad för att passa den egna kroppen, spelar det för mig ingen roll om det är 5 eller 15 kg i den. /kimmen |
![]() |
|
|