![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
@Kashmir: Runt 200€ för 1 veckas hyra är väl ungefär vad de flesta priser ligger på (+/- någon tia kanske). I alla fall enligt mina efterforskningar...
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Orkade inte sitta o leta biluthyrare efter all tid jag la ner på "boendestudierna" innan jag bestämde mig för var på Samos vi ska bo och därefter vilket hotell vi ska bo på ![]() Han som vi hyr bilen av har i alla fall varit bra att ha kontakt med - så nu får man bara hoppas det funkar när vi väl är på plats, men det gör det säkert ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Säkert inga problem, för oss har allt som har med Samos att göra funkat skitbra, vilket inte varit fallet på alla andra resmål... Han som har Yes är väl holländare har jag för mig, så engelskan är ju bra (som för alla andra holländare). Iofs så är väl grekerna i allmänhet hyfsade på engelska, man kan ju i alla fall kommunicera med dem eftersom de är villiga att försöka hjälpa till. Vilket inte heller varit självklart i andra länder...
Men som sagt, det är skitsmidigt att hyra/lämna på flygplatsen, som för övrigt är den fräschaste jag sett i Grekland. Nu låter det som om jag är anställd av grekiska turistbyrån motsv. |
|
|||
|
|||
![]()
Den där holländaren - menar du killen i Phytagorian, Patrick? Honom var vi ute och seglade med en hel dag. Jättetrevlig bekantskap! Vi har hyrt av honom tre gånger. Men han äger inte stället utan är anställd.
![]() ![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi har varit ett antal gånger på Samos. Boendet har varit inne i Samos stad bl.a. Samos hotell där vi har bott mycket bra. Det är mer avkopplande att bo där för det är inte så mycket turister utan mer greker. Vi har alltid scooter när vi tar oss runt på öarna i Grekland. På Samos går det hur bra som helst att scoota runt ön. Upplevelsen av dofter mm. är underbar. Dofterna är annorlunda i en bil där svetten sätter sin prägel på innemiljön.Njut åk scooter/moppe.
|
![]() |
|
|