Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-02-10, 07:27
J&C J&C är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Hyra bil eller moppe!!

@Kashmir: Runt 200€ för 1 veckas hyra är väl ungefär vad de flesta priser ligger på (+/- någon tia kanske). I alla fall enligt mina efterforskningar...
Svara med citat
Gammal 2006-02-10, 07:50
Kashmir Kashmir är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Citat:
Ursprungligen postat av J&C
@Kashmir: Runt 200€ för 1 veckas hyra är väl ungefär vad de flesta priser ligger på (+/- någon tia kanske). I alla fall enligt mina efterforskningar...
OK! Då vet jag att det inte är allt för mkt jag betalar i alla fall
Orkade inte sitta o leta biluthyrare efter all tid jag la ner på "boendestudierna" innan jag bestämde mig för var på Samos vi ska bo och därefter vilket hotell vi ska bo på
Han som vi hyr bilen av har i alla fall varit bra att ha kontakt med - så nu får man bara hoppas det funkar när vi väl är på plats, men det gör det säkert
Svara med citat
Gammal 2006-02-10, 14:24
J&C J&C är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Säkert inga problem, för oss har allt som har med Samos att göra funkat skitbra, vilket inte varit fallet på alla andra resmål... Han som har Yes är väl holländare har jag för mig, så engelskan är ju bra (som för alla andra holländare). Iofs så är väl grekerna i allmänhet hyfsade på engelska, man kan ju i alla fall kommunicera med dem eftersom de är villiga att försöka hjälpa till. Vilket inte heller varit självklart i andra länder...

Men som sagt, det är skitsmidigt att hyra/lämna på flygplatsen, som för övrigt är den fräschaste jag sett i Grekland. Nu låter det som om jag är anställd av grekiska turistbyrån motsv.
Svara med citat
Gammal 2006-03-26, 21:57
Marianne J Marianne J är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Den där holländaren - menar du killen i Phytagorian, Patrick? Honom var vi ute och seglade med en hel dag. Jättetrevlig bekantskap! Vi har hyrt av honom tre gånger. Men han äger inte stället utan är anställd. Håller med om att flygplatsen är ett föredömme vad gäller fräschhet.
Citat:
Ursprungligen postat av J&C
Säkert inga problem, för oss har allt som har med Samos att göra funkat skitbra, vilket inte varit fallet på alla andra resmål... Han som har Yes är väl holländare har jag för mig, så engelskan är ju bra (som för alla andra holländare). Iofs så är väl grekerna i allmänhet hyfsade på engelska, man kan ju i alla fall kommunicera med dem eftersom de är villiga att försöka hjälpa till. Vilket inte heller varit självklart i andra länder...

Men som sagt, det är skitsmidigt att hyra/lämna på flygplatsen, som för övrigt är den fräschaste jag sett i Grekland. Nu låter det som om jag är anställd av grekiska turistbyrån motsv.
Svara med citat
Gammal 2006-04-01, 23:08
seaside seaside är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Vi har varit ett antal gånger på Samos. Boendet har varit inne i Samos stad bl.a. Samos hotell där vi har bott mycket bra. Det är mer avkopplande att bo där för det är inte så mycket turister utan mer greker. Vi har alltid scooter när vi tar oss runt på öarna i Grekland. På Samos går det hur bra som helst att scoota runt ön. Upplevelsen av dofter mm. är underbar. Dofterna är annorlunda i en bil där svetten sätter sin prägel på innemiljön.Njut åk scooter/moppe.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:29.