![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Att hyra bil på Kreta är ett kapitel för sig. Säkrast är att anlita de större internationella firmorna. Hos mindre grekiska biluthyrare är det inte säkert att försäkringen täcker allt som t.ex karross-skador eller punktering. Därför gäller det att fråga och läsa igenom alla papper man skriver under, för annars kan det bli dyrt om olyckan är framme. Om ni är fem personer och 1 barn, så kan det även bli dyrare efteersom ni behöver en större bil. Hoppas att ni får en trevlig resa i vilket fall! Göran |
|
|
||||
|
||||
|
Du har jo fått pris på en 7-seter og det må da være en bra pris
? og vært hver eneste krone....deilig å ha bil hele tiden og dere sparer jo mange penger på taxi og buss (5 voksne mensker + 1 barn kan jo ikke bruke en taxi engang...)Veien er kjempefin, mener det er en 4 felts motorvei og tipper du bruker knapt 1 1/2 time til Hersonissos. Pass bare på å følge skilt fra flyplassen til Retymnon / Heraklion så er du på rett vei og dere trenger vel ikke begynne å holde utkikk etter skilter før etter Hersonissos og Malia... Følte meg ikke helt "høy i hatten" selv da jeg forsvant fra flyplassen i Chania med en leiebil & to unger, på en øy jeg aldri hadde vært på før..., men det gikk strålende (noen ekstra runder i rundkjøringen like etter flyplassen, he-he, men vi kom fram..) God tur! Ia
|
|
|
|||
|
|||
|
Hei igjen Ia.
Ja, det at vi er 5 voksne og ett barn er litt irriterende... mht. taxi og leiebil. Enten må vi ha to små el. en stor... Hvis dere plutselig ikke hører noe mer fra meg etter juli måned, da vet dere at jeg fortsatt sitter i veikanten på Kreta et sted! :-D Cec. |
|
|
|||
|
|||
|
Hei Gøran.
I utgangspunktet hadde vi tenkt å leie bil fra ett av de store utleie-firma'ene, men så leste jeg om noen her som anbefalte Zakros og de var myyyye billigere. På den andre siden... de som anbefalte har vel ikke vært ute for ulykken... Med min flaks skjer det vel noe... :-D Jeg pleier å være maks uheldig. Er glad jeg har reiseforskirking da jeg har hatt bruk for den mange ganger... :-D Cec |
![]() |
|
|