|
|||
|
|||
Kristinas Rum
Hejsan!
Jag har lite frågor om Kristinas rum i Rhodos Stad Ni som har bott där, vet ni om alla studios har egen uteplats eller balkong? jag har sett att det finns gemensamma uteplatser, men hittar ingen information om man har privata uteplatser också. Sen undrar jag hur långt det är till närmsta bad? Tacksam för all info jag kan få |
|
|||
|
|||
Sv: Kristinas Rum
Vi har inte bott där själva men tittade in och kollade förra onsdagen då vi var i Rhodos stad. Det såg JÄTTEMYSIGT ut med många sittgrupper påterassen/erna. Tror inte det fanns grupper utanför de rum vi såg. Det såg riktigt , riktigt mysigt ut, men det är mitt inne i Rhodos gamla stad och den badplats som finns närmast vid hamnen skulle jag inte vilja bada vid, även om några gjorde det. Det är inte långt annars till de stora stränderna på var sida udden.
Lissi |
|
||||
|
||||
Vi har bott där 2 gånger och trivts väldig bra Båda gångerna har vi haft ett bord och stolar utanför vårt rum Här på bilden bodde vi på markplan och åt vår frukost utanför rummet Väldigt god och billig frukost
|
|
|||
|
|||
Så bra Riitta! Det ser SÅ mysigt ut!
Lissi |
|
|||
|
|||
Vi har bott många gånger på Kristinas room, varje gång vi varit på Rhodos! Ann-Kristin och sonen Johan servar gästerna helt fantastiskt! Hjälper till vid biljettköp, hyrbil, hämtning och lämning vid flyget och färjorna, tipsar gärna om bra restauranger mm.
Ett fantastiskt ställe, mitt i Rhodos gamla stad! |
|
||||
|
||||
Vi har bott hos Anki flera gånger, senast för 4 år sedan, jättemysigt att bo där, när man öppnar porten är det lite som att stiga in i paradiset, lugnt, skönt och tyst. Alla rum har stolar och bord utanför sitt. Kan längta dit lite då och då. Ni kommer att trivas!
Hälsningar Pia |
|
|||
|
|||
Inte skulle jag vara något bra vittne inte... Tänkte inte på att rummen hade grupper utanför, jag var så fascinerad över hur fint där var och såg den gemensamma terassen.
Där vill jag garanterat bo och när jag hörde att priset för en vintermånad, långhyra är 350 € så började jag längta. Då får man sköta sig helt själv utan service. Lissi |
|
|||
|
|||
Citat:
Sunny |
|
||||
|
||||
Citat:
- og frokosten ser god ut |
|
|||
|
|||
Citat:
Jag tror Rhodos är fint på vintern. Visst är det bra att vi är olika. Lissi |
|
||||
|
||||
Här är några bilder därifrån i förra veckan
//maji |
|
||||
|
||||
Takk for fine bilder, maji
Kristina's Rum e r en oase |
|
||||
|
||||
Citat:
Mulig det finnes enda billigere steder å leie om vinteren enn på Kristina's Rum - men j e g vet ikke hvor... O m ikke Johan har satt opp prisen siden vi bodde der november 2012, så har han rom fra 250 euro/mnd, og prisen inkluderer både AC og Wifi Vi leide det beste av studioene, nr 4, d e t betalte vi 350 euro for inkl AC og Wifi, en veldig bra pris! Nå var det en fin november i 2012, vi trengte ikke å varme opp rommet med AC, men det kan være forskjellig fra år til år. På Haris Studios i Paleochora, hvor vi bodde november 2013, betalte vi også 350 euro, men der koster AC ekstra, 5 euro dagen! Siden november var fin da og, kostet det ikke oss noe, vi trengte ikke å bruke AC. Jeg ville heller ikke bo på et f o r lite sted i november/om vinteren! Selv om vi likte oss veldig godt på Rhodos, passet Paleochora oss perfekt, så vi skal bo der igjen i år |
|
|||
|
|||
...och jag ska ju vara 3-12 nov på Tinos så jag kan få möjlighet att känna på hur november är i Grekland och hur livat eller lugnt det är på Tinos. Vädret kan ju vara hur olika som helst år från år.
Lissi |
|
|||
|
|||
Tack så jätte mycket för alla svar och alla underbara bilder och er hjälp.
Jag hade tänkt åka en budget resa till Rhodos, billigt flyg med Ryan har jag redan bokat och betalat, jag åker ensam men har 7 väninnor som kommer med andra flyg och som ska bo inne i den nya delen av stan på ett spa Hotell...det passade varken mej eller min budget så jag bokade ett Hotell via Booking för bara 1400 kr för 7 nätter i slutet på september, enkelrum med pool, bar mm. Men jag känner att jag inte kommer stå ut att bo mitt inne i stan.....jag vill ha lugn och ro på min semester men vill ju naturligtvis följa med mina väninnor och ha kul med dom. Samtidigt ha min egen lugna oas när jag behöver det. Så jag mailade Johan och fick ett pris på 3090 kr för 7 nätter. Jag har inte tackat Ja än för summan blev ju dubbelt så stor som jag tänkt mej så därför kände jag att jag ville veta lite mer om stället.... Men nu efter era bilder så inser jag att det nog är värt dom extra pengarna för det verkar som den oas jag söker finns där Hoppas bara studion finns kvar |
|
|||
|
|||
Citat:
Verkligen |
|
|||
|
|||
Citat:
Tur vi är olika!!.. Sunny |
|
|||
|
|||
Då var det bokat och klart!
Nu har jag 1v på Rhodos med boende i Kristinas Rooms att se fram emot när sommarjobbet är klart i september |
|
|||
|
|||
Citat:
Jag ska ju i september /okt vara på Kreta 3 veckor. MEN nästa höst måste jag ta en långresa både till Rhodos stad och Tilos i kombination. Då blir det boende på Kristinas, garanterat! Lissi |
|
|||
|
|||
Ja, det känns verkligen som jag gjort rätt val av boende jag kan få liv och rörelse på mina egna villkor och gömma mej i lugnet när jag behöver det . Det bästa av allt är att jag blir mött vid flygplatsen så jag slipper springa runt och leta som en yr höna hahaha
|
|
|