|
||||
|
||||
Buss från hamnen till flygplatsen?
Hej!
Jag ska flyga hem från Santorini den 1a juli kl 2.45. Men jag ankommer med båt från Naxos kl 22.05, så en fråga.. Går det bussar direkt från hamnen till flygplatsen? Eller är det ett byte inne i centrum? För förra året när jag reste samma väg hem, men med lite andra tider.. Så var jag tvungen att ta taxi från centrum till flygplatsen.. Kunde endast ta bussen till centrum. Är det någon som vet? För jag hoppar gärna INTE in i en taxi från centrum igen.. |
|
|||
|
|||
Sv: Buss från hamnen till flygplatsen?
Hej, vad jag vet går det inte bussar direkt mellan hamnen o flygplatsen utan det är då byte i Fira som gäller, osäker hur dem går vid den sena timmen
|
|
|||
|
|||
Om du måste ta buss måste du byta i Fira, ja. Och har du otur går det inga bussar till flygplatsen så sent. Bäst är att ta en taxi direkt från hamnen till flygplatsen. Det finns ju ett par tavernor precis vid flygplatsen och dom borde vara öppna ganska sent.
Här har du websidan för busstrafiken på Santorini och de kommer att bli uppdaterade i Juli. http://ktel-santorini.gr/ktel/index....ble-summer-eng Ingela |
|
||||
|
||||
Du må bytte buss i Fira, men det går ikke buss så sent.... Så ta en taxi direkte som Ingela sier.
Dere er sikkert fler så prøv å finne du noen du kan dele taxi med |
|
|