Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-06-30, 07:08
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Studios Kahlua. Lugnast - Agia Anna eller Prokopios?

Är det någon som bott på Studios Kahlua i Agios Prokopios (har inte lyckats hitta någon info i forumet)?
Till hotellet hör även en beach bar där det tydligen partas rätt hårt (om jag nu förstått saken rätt?). Min undran är därför, är även hotellet ett sk "partyhotell" för yngre?

Naturligtvis räknar vi med mycket folk och lite livat eftersom vi faktiskt väljer att åka när vi gör (i grekisk högsäsong). Men undviker gärna de hotell som är alldeles extra roliga för den yngre skaran

Bör vi kanske välja att bo i Agia Anna istället. Är det något lugnare i högsäsong?

Visst är det enkelt att ta sig från Prokopios till Plaka med buss?

Senast redigerad av Thira den 2014-06-30 klockan 07:19.
Svara med citat
Gammal 2014-06-30, 14:28
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Studios Kahlua. Lugnast - Agia Anna eller Prokopios?

Jag känner inte till hotellet, men skulle inte valt det om det partas mycket. Finns hur många hotell och pensionat som helst. Tror att det hugget som stucket att bo i Agia Anna eller Agios Prokopios. Mycket folk lär det vara överallt.

Det går buss till Plaka, men ni kan lika gärna gå, det tar inte lång tid.
Svara med citat
Gammal 2014-07-02, 21:44

Pust pust! Det där var inte lätt. Finns inte många boenden kvar i just Agia Anna inför högsäsongen (massor av hotell så klart men de flesta fullbokade) och när jag mailade till flera hotell som inte finns på bokningssajterna så var även de fullbelagda inför högsäsongen.
Medan jag satt och kollade på de som var kvar så såg jag ett efter ett bli fullbokat. Blev nästan lite svettigt där ett tag

Hade lite särskilda krav i år eftersom tonåringen skall med denna gång: wifi och pool (och så jag som ville bo nära stranden då förstås) och liv och rörelse men också möjlighet till lugn och ro emellanåt (för den gamla mamman). Till slut blev det Villa Harmony i Agia Anna/Maragas -området.

Tyckte det såg ut att ligga bra till då man dels har nära till den vackra och lugnare Maragas och Plakastranden. Men också lätt att ta sig till Agia Anna för lite mer fart när sonen vill.
Så kommer vi att bo en natt i gamla delen av choran också. Men där fanns det så många små urgulliga pensionat lediga fortfarande, så jag bokade inget nu.

Det blev en hel del ändrade planer detta år eftersom sonen i sista stund ändrade sig och ville följa med.
Men Amorgos lär ju knappast sjunka vetja - det går fler båtar dit i höst och i vår...och i sommar och...

Nu längtar jag till Santorini och vidare ut på böljan den blå. Ska bli så spännande att introducera en (mini)öluff för sonen för första gången, tidigare har vi bara åkt på charterresa och till storstäder när han varit med.
Svara med citat
Gammal 2014-07-02, 22:22
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Låter underbart Thira, ni får ha en fin resa!
Jag ska till Naxos på en snabbvisit i september, en dag och en natt där bara sen vidare till Amorgos.. längtar så!!..
Men det ska bli kul att även besöka Naxos som jag endast sett från Blue Star färjan, ser ut att vara en fin ö det med!

Sunny
Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 10:54
gunnars avatar
gunnar gunnar är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Nu längtar jag till Santorini och vidare ut på böljan den blå.
Jag med! Om knappt en vecka är jag där. Inte riktigt säker på vart böljan den blå leder mig den här gången, men jag har mina aningar
Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 16:18

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Låter underbart Thira, ni får ha en fin resa!
Jag ska till Naxos på en snabbvisit i september, en dag och en natt där bara sen vidare till Amorgos.. längtar så!!..
Men det ska bli kul att även besöka Naxos som jag endast sett från Blue Star färjan, ser ut att vara en fin ö det med!

Sunny
Tack Sunny för välgångsönskningar.
På ett sätt är Naxos lite ny för mig med eftersom jag hittills mest bara befunnit mig i choran och dess allra närmaste omgivningar. Så det ska bli spännande att få se mer av ön nu.
Kan tänka mig att många av de som nu har Naxos som favoritö och spenderar långa perioder där faktiskt började med att använda den som lite av en transitö.
Förstår att du längtar tillbaks till Amorgos. Ingen av de öar jag varit på kan mäta sig med den. Det var nästan lite som att en ny värld öppnade sig.
Och då såg jag inte ens hälften av alla platser som finns att se där (jag var där alldeles för kort tid). Vem vet, vi kanske springer på varandra där i höst
Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 16:23

Citat:
Ursprungligen postat av gunnar Visa inlägg
Jag med! Om knappt en vecka är jag där. Inte riktigt säker på vart böljan den blå leder mig den här gången, men jag har mina aningar
Härligt Gunnar,
Vad mystisk du låter, nu blir jag blir nyfiken på var du ska.
Hoppas du får en fin resa. Vi kommer att komma ned om ganska precis tre veckor så lämna lite Grekland kvar till oss är du snäll
Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 16:33
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Tack Sunny för välgångsönskningar.
På ett sätt är Naxos lite ny för mig med eftersom jag hittills mest bara befunnit mig i choran och dess allra närmaste omgivningar. Så det ska bli spännande att få se mer av ön nu.
Kan tänka mig att många av de som nu har Naxos som favoritö och spenderar långa perioder där faktiskt började med att använda den som lite av en transitö.
Förstår att du längtar tillbaks till Amorgos. Ingen av de öar jag varit på kan mäta sig med den. Det var nästan lite som att en ny värld öppnade sig.
Och då såg jag inte ens hälften av alla platser som finns att se där (jag var där alldeles för kort tid). Vem vet, vi kanske springer på varandra där i höst
Håller med dig i ALLT de du skriver om AMORGOS.. känner lika där!!..
Ja, vem vet vi kanske ses där i höst.. eller något annat år!!

Sunny
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:39.