|
||||
|
||||
Hemma igen från bland annat Tilos
Har varit på en liten båtluff i Dodekaneserna i tre veckor . Började på Rhodos en natt, fortsatte till Symi där det också blev en natt. Tillbaka till Rhodos för att ta oss till Tilos för första gången. Där blev vi kvar i sexton nätter. Vilken ö!!! Alldels fantastiskt vacker, trevliga människor, ett härligt lugn och vilken mat....!!!
Jag har varit på 25 öar och jag kan säga att Tilos har hamnat på topp! Kommer absolut att åka tillbaka igen. Hade ett jättefint boende precis vid den lilla bron. Oj, vad jag redan längtar tillbaka Det är tur att vi har en till tre veckors resa att se fram emot i september. Då blir det södra Kreta med avslut i Paleochora. Lena |
|
||||
|
||||
Sv: Hemma igen från bland annat Tilos
Välkommen bland Tilos-fansen!
Masse |
|
|||
|
|||
Ja visst är Tilos en pärla!!
Vi fick tyvärr bara en vecka i år, men det blir flera nästa! Hade myggen försvunnit när ni åkte hem? Jag avslutar också Kretasemestern i sept/okt med en vecka i Paleochora. Hoppas att jag kommer att gilla byn. Lissi |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Tack Masse - Jag är så glad att träffa denna ö
Lissi - Vi var där 10-26 juni och hade inga problem med myggen. Jag smorde mig i och för sig med Mygg-A varje kväll. Jag kanske fick tre myggbett på hela tiden. Myggen kanske inte tycker om mig Lena |
|
|||
|
|||
Vi var där 11-18 juni och jag var alldeles sönderbiten trots att jag hade MyggA + en spray US nånting och så provade jag en tredje jag köpte på Farmakeion! dessutom hade vi "myggjagare" i väggen när vi lämnade rummet.
Jag har myggornas favoritblodgrupp På morgnarna när jag satt på balkongen för att se soluppgången så fick jag vira in mig helt och hållet i mitt lakan för att slippa myggen som kom... De andra gångerna på Tilos har jag inte blivit biten på detta sätt. Lissi |
|
|||
|
|||
Håper myggen er borte til vi kommer til Tilos neste uke!
|
|
||||
|
||||
Och ni fick bagaget både dit och hem. Naxoss?
Vi kommer efter till Pale, men inte förrän i december, så det blir inga träffar denna gången. Birgitta. |
|
||||
|
||||
Välkommen i gänget.
|
|
||||
|
||||
Lissi-Jag tror att du kommer att tycka om Paleochora. Det är som Tilos fast större Nästa år får vi pendla mellan Tilos och Paleochora. Kan inte vara utan nåt ställe.
Yannis-Inga problem med väskorna denna gång! Ha det så gott i Paleochora i december. Janne-Tack! Lena |
|
||||
|
||||
Citat:
Ann-Kristin |
|
|