|
|||
|
|||
Härlig resepodd
Fick nu på förmiddagen tipset av min yngsta dotter att lyssna till en fantastisk podd om Grekland med Alexandra Pascalidou.
Oj, jag försvann in i den underbara lilla lilla tavernan i Aten som hon beskrev. Programledaren och Alexandra gör en resa från Kreta, till många olika öar och även till fastlandet o Aten. Klart värd att lyssna på, en timme av ren njutning för oss som alltid längtar till Grekland. Nu i sommar ska jag bara strunta i alla menyer o besöka köket eller fråga efter vad som är bäst att äta idag. Hoppas på många nya positiva upplevelser. Janne, hoppas det är ok med detta inlägg, trots att podden ligger på Vagabonds hemsida. Det vore kanske ett sätt att utveckla Kalimera att ha en podd med olika ämnen kring Grekland? |
|
||||
|
||||
Sv: Härlig resepodd
Citat:
Här finns den tråden. |
|
|||
|
|||
Sv: Härlig resepodd
Citat:
Den var underbar att lyssna på.. kändes som jag förflyttades till Grekland under en timmes tid.. så härligt! Särskilt när Alexandra beskrev Grekland om våren som hon uppskattar så mycket, med grönskan, blommorna och dofterna..kände så väl igen allt detta från min Amorgos-resa i början på maj.. när hon beskrev detta kunde jag för en stund förnimma dofterna från mina vandringar i bergen, helt underbart!!.. Sen maten.. de beskrev.blev genast hungrig.. ..ta ett besök i köket ska göras lite mer ofta hädanefter.. många bra tips från Athen!! Nu toklängtar jag till Grekland!! Sunny |
|
|