![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Naxos
|
|
|||
|
|||
![]()
Säger jag med.. trots att jag INTE varit dit än.. men ska dit i september!
Tänker på de fina stränderna jag läst om och sett på bilder! Slå till med NAXOS.. vet ja!!... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack alla för era fina förslag, försöker få tag på en resa till något ställe ni tipsade om men det mesta är redan bokad. Jag verkar vara sent ute.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Men näe,nog måste det finnas plats på något flyg för er!!!Hade ni tänkt er en charterresa eller en flygstol och sen fixa resten själv?Lycka till!Monica
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Alkyoni Beach hotel på Naxos är det någon av er som känner till den?
Undrar även vad det brukar kosta att hyra stolar och parasoll på stranden. Tack på förhand för era svar. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men de där veckorna är lite av "en andra högsäsong" i Grekland. Så många, inte minst skandinaver, har upptäckt hur fint där är då. |
|
|||
|
|||
![]()
Nu har jag äntligen hittat en resa till Tilos med boende på Eleni Beach hotell.
Undrar om du känner till den. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har inte bott där men de har en bergfast kundkrets, folk som bor där älskar det.
Det ligger på (klapperstens)stranden med bara strandpromenaden emellan och med gratis solstolar och parasoll. Tror inte att ni behöver bli besvikna om ni väljer det. Dock: det är rum, inte studios med pentry, så ni kan inte t ex laga egen frukost. |
|
|||
|
|||
![]()
Frukost ingår i priset så det det är lugnt.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hoppas här dyker upp någon som faktiskt bott där, t ex Maggy.
Bara ni gillar det där med klappersten så kan din fru ligga och sola medan du softar under ett parasoll på stranden, i hotellets snackbar eller på er balkong. Det tar henne liksom ett par meter om hon vill säga dig något ![]() Längs strandpromenaden och inne i byns hjärta finns fler tavernor än ni hinner med på en vecka. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror det är ett mycket bra val.....
Har själv inte bott där, men ätit lunch må nga ggr när jag solat nedanför. Mycket trevlig personal och huvudsakligen nordiska och engelska gäster. Själva bor vi högre upp över Livadia när vi är där. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag bodde på Eleni Beach i Livadia 3 v förra sommaren.
Jättenöjd! Boka det. |
|
|||
|
|||
![]()
Nu är det klappat och klart vi flyger 21/9 till Tilos och bor på Eleni. Lite orolig för vädret under den tiden.
Hur är frukosten på hotellet? Skulle behöva lite tips på bra ställen att äta lunch och middag. |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis, så roligt!
Vädret är inte lika säkert som tidigare på säsongen men ofta är det ändå jättefint. Och havet är ljuvligt. Tavernor som jag personligen gillar är Nikos taverna, To Armenon och Nautilos. Dessutom Omonia för den fina, autentiska atmosfären. Kyriakos för pita gyro, en "minikebab", vanlig grekisk snabbmat. Oasis för grekiskt eller pizza och Gorgona med en härlig takterrass. |
|
||||
|
||||
![]()
Kul Hagalund! Då kommer vi att ses! Vi ska bo på Eleni Beach 14-28/9. Vi har inte bott där tidigare. För tre år sedan bodde vi i Eristos, vilket var fint men lite off. Tavernatipsen tar vi till oss, tack för dem Inkfish!
|
|
||||
|
||||
![]()
Titti ni kommer garanterat att trivas i Livadia också!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har precis fått guiden, skall läsa den ikväll och imorgon.
|
|
||||
|
||||
![]()
Haha, perfekt
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har varit på Tilos 3 ggr, sammanlagt 5 veckor, vilket är LITE i det här gänget!
![]() Första gången 2 veckor 2004 och då bodde vi vid Eristos Bay och trivdes alldeles förträffligt! 2011 blev det 2 veckor på Annas i Livadia och vi trivdes lika bra där. I juni i år blev det bara en vecka men det var lika fint det! Fast myggen var elaka... Vad jag har läst mig till så är frukosten väldigt bra på Elenis. Ni kommer att stortrivas och gillar ni att vandra så är ön PERFEKT! Ni kommer att äta gott på de ställen som rekommenderas. Jag kan lägga till Sofias också! Lissi - som är på Kreta när ni är på Tilos ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack, vi kommer att söka upp ställen du rekommenderar.
![]() ![]() |
![]() |
|
|