Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-07-24, 22:42
annelie1 annelie1 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Tips ang Kato Stalos önskas!

Hux flux blev det en sista minutenresa beställd till Kato Stalos, vi ska bo på Sea side. Vi har varit i Agia Marina många gånger senast i juni i år. Vi ville helst bo där men allt var fullbokat. Någon som vet hur lång tid det tar att gå in till Agia Marina? Man kan väl ta bussen också men är det någon som vet hur ofta den går? Är det någon busshållplats nära Sea side? Kvällarna vill vi helst spendera i Agia Marina på våra favoritrestauranger hos våra kära vänner. Hur som helst ska det som vanligt bli underbart att komma till Kreta
Svara med citat
Gammal 2014-07-25, 06:54
Mahava Mahava är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011
Standard Sv: Tips ang Kato Stalos önskas!

Hejsan

Bussen gick varje halvtimme vill jag minnas när vi var där, den går längs huvudvägen, vi gick en dag bort till början av Agia Marina, kan det tagit 20 minuter eller så.

Låter härligt att ni har koll på bra resturanger, det är nog värt "resan" De flesta resturanger vi var på i Kato var ganska mediokra, bästa i samlingen är Kosmas av de vi åt på, den kan rekommenderas, inte speciellt grekisk men väldigt god o välllagad mat, ett litet tips om ni nån dag inte riktig känner för resa Marias dit "alla" verkade gå är en riktig turistfälla som vi båda vart grymt besvikna på båda gångerna (vi gick tillbaka för det var nära hotellet o alla lovordade den så vi trodde de bara hade en dålig dag i köket)

Hoppas ni får en trevlig resa

Senast redigerad av Mahava den 2014-07-25 klockan 07:25.
Svara med citat
Gammal 2014-07-25, 11:42
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Tänk så olika det är,på Marias åt vi,ett sällskap 12 personer,jättegod mat och fick ett stort fat med diverse frukter och honungsraki "on the house".Vi åt också gott på Oasis och våra luncher på Rose hotels strandtaverna var mycket bra,där Mario i baren var en väldigt trevlig person.
Kato Stalos som ort tycker jag var lugn och trevlig åkte igenom Agia Marina och var glad att jag inte bodde där,alldeles för många ingel tangel turistshoppar för min del.Vi var i Kato Stalos en vecka i juni i år som avslutning på vår treveckors resa på Kreta.Allla tolv var vi väldigt nöjda,bodde på Alkion hotell där Manolis tog väl hand om oss.
Monica
Svara med citat
Gammal 2014-07-25, 15:11

Citat:
Ursprungligen postat av Monica C Visa inlägg
Tänk så olika det är,på Marias åt vi,ett sällskap 12 personer,jättegod mat och fick ett stort fat med diverse frukter och honungsraki "on the house".Vi åt också gott på Oasis och våra luncher på Rose hotels strandtaverna var mycket bra,där Mario i baren var en väldigt trevlig person.
Kato Stalos som ort tycker jag var lugn och trevlig åkte igenom Agia Marina och var glad att jag inte bodde där,alldeles för många ingel tangel turistshoppar för min del.Vi var i Kato Stalos en vecka i juni i år som avslutning på vår treveckors resa på Kreta.Allla tolv var vi väldigt nöjda,bodde på Alkion hotell där Manolis tog väl hand om oss.
Monica
Ja ibland är det olika, vi kanske var där när de hade en dålig period, vem vet Raki o frukt fick vi men det ursäktar inte torr o tråkig mat, nu kanske jag sågade lite väl hårt men, ja vi vart otroligt besvikna helt enkelt,

jag tycker också Kato Stalos var riktigt trevligt, tror vi åt lunch på Rose med, om det var där man kunde låna gratis solsäng mot att man käkade, de va helt ok , bodde uppe på Renoirs på berget, snacka om utsikt

Köpte några grymt bra skärp i Kato också, sånadär fejk märke 3 euro som brukar kunna vara av väldigt varierande kvalite, fick köpa 5 för 10 euro efter lite prut, dom håller bättre än den äkta varan
Svara med citat
Gammal 2014-08-01, 14:35
annron annron är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Hej!
Jag hakar gärna på den här tråden. Vi bokade hux flux idag och åker nästa fredag.
Vi är annars stammisar i Agii Apostoli, men den här gången så blir det liiiite omväxling.
Finns bra mataffärer - och det absolut viktigaste - finns det gyros!?
Svara med citat
Gammal 2014-08-01, 15:22

Hmm ja det finns mataffär, men ingen jättestor vad jag minns, vi tog hyrbilen till Lidl o handlade billigt o bra . Någon riktig gyrosställe sprang vi inte heller på , men vi letade inte heller eftersom vi var lite trötta på den rätten, hade vi sprungit på något lovande hade det dock blivit en gyros till tror jag men borde ju finnas.

trevlig resa
Svara med citat
Gammal 2014-08-01, 15:41

Tack för info, Mahava. Enligt nätet finns det något snabbmatsställe som heter Friendly i Kato Stalos, som ska ha gyros. Jag skulle kunna skylla på barnen, men vi är alla väldigt förtjusta i en bra gyros.
Så det blir väl till att traska till Agia Marina, om vi inte hittar i kato Stalos.
Av tidigare inlägg och karta har jag förstått att det är 1-1,5 km dit och det kan man ju promenera.
Svara med citat
Gammal 2014-08-02, 13:52

Mahava, en fråga till, du tipsar om Amethystos i en annan tråd. De är också högt rankade på Tripadvisor. Hur långt är det att gå dit från kato Stalos?
Vår familj vill ha grekisk mat och barnen älskar friterad zuccini och aubergine.
Vi går gärna en liten bit för att hitta ett ställe där man kan beställa in en massa goda grekiska rätter och dela på. Men i Agii Apostoli är det alldeles för lång väg till de ställena.
Svara med citat
Gammal 2014-08-03, 06:21
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av annron Visa inlägg
...
Vår familj vill ha grekisk mat och barnen älskar friterad zuccini och aubergine.
Vi går gärna en liten bit för att hitta ett ställe där man kan beställa in en massa goda grekiska rätter och dela på. Men i Agii Apostoli är det alldeles för lång väg till de ställena.
Gå upp till Markos taverna en bit upp mot övre Stalos, fråga någon om vägen Ni får knappas färskare och mer autentisk mat någon annanstans i Stalos, om ni inte drar hela vägen upp till Leventis förstås.

//Kikh
Svara med citat
Gammal 2014-08-03, 13:03

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Gå upp till Markos taverna en bit upp mot övre Stalos, fråga någon om vägen Ni får knappas färskare och mer autentisk mat någon annanstans i Stalos, om ni inte drar hela vägen upp till Leventis förstås.

//Kikh
A just den glömde jag, de var riktigt bra mat, inte så mycket miljö dock men god mat, det var inte så långt att gå , väldigt populär, vi fick vänta på bord

Amethystos var inte så grekisk men det var jättegod mat o personalen hur trevlig som helst,

Amethystos ligger på vägen till Markos, man går upp vid marias o följer vägen i en högerkurva, Amethystos ligger sen upp till vänster en bit innan Markos, man får hålla utkik efter skylten till Amethystos, Markos går nog inte missa ,

inte långt att gå till någon av dem, men ta med reflex för man går på bilvägen o de e mörkt på kvällen,.

Senast redigerad av Mahava den 2014-08-03 klockan 13:43.
Svara med citat
Gammal 2014-08-03, 14:55

Åh, hej igen Kikh, kul att se dig.
Tack för båda era tips Kikh och Mahava. Markos låter ju som det ligger hyfsat nära. Då får vi två ställen att testa.
Svara med citat
Gammal 2014-08-07, 16:52
dalle dalle är uppkopplad nu

Reg.datum: jan 2014
Standard Re: Tips ang Kato Stalos önskas!

Hej Annron,

Vi tyckte de hade grymma gyros på Friendlys.
När vi var på Kosmas (som vi för övrigt också tyckte var bra, ligger bredvid) så tvingade yngste sonen mig att gå och hämta gyros på Friendlys och ta med in på Kosmas, han vägrade äta något annat

Jocke
Svara med citat
Gammal 2014-08-09, 08:55

Hej dalle!
Tack för ditt mycket underhållande svar. Barn är de hårdaste kritikerna.
Nu är vi i Kato Stalos, kom igår. Wifin har strulat, så läste det här nu.
Igår provade vi ett Gyros-ställe i Agia Marina. Det var ok, men inte topp. Högsta betyg dock för trevlighet och bra atmosfär.
Vi hade faktiskt tänkt prova Frindlys idag, nu får vi desto större anledning.
F ö gillar vi Kat Stalos bättre än Agii Apostoli, Chryssi Atki. Det är turistigt, men trevligare och känns som bättre redtsuranter över lag. Enda minusetbär att det inte finns nån super market med bra priser.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:02.