|
|||
|
|||
Sv: Hjälp mig hitta bästa hotellet!
Tjenare Remos ! Hörru du.....jag föreslår byn Lefkos på Karpathos. Direktflyg med Apollo och ganska kvick och smidig bussfärd från flygplatsen.....en fantastisk strand med sand som potatismjöl. Vi har varit där två gånger, senast ifjol med våra tre barn 4,7 och 13 år gamla....Visst, det finns inget sånt där All inclusive där, men jag tycker man har skaplig koll ändå ungefär hur mycket stålar det kommer att gå åt. Man vet ju vad saker och ting kostar där nere i älsklingslandet
|
|
||||
|
||||
Lefkos på Karpathos som Tranis föreslår är ett mycket bra förslag. Betydligt trevligare och bättre för barnen än att bo vid en trafikerad gata i Rethymnon som några föreslår.
Eva |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat:
Hej Remos! Har ingen personlig erfarenhet av detta hotell men har bekanta med barn i samma ålder som era och med medföljande farföräldrar som bott på Vings hotell Sunwing i Makrigialos på sydöstra Kreta och varit mycket nöjda med det (även de mycket vana Greklandsresenärer) Kanske värt att ta en titt på . Trevlig resa vilket resmål och hotell det nu än blir! Simetra |
|
||||
|
||||
Lefkos tycker jag också verkar perfekt för er alla.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lycka till med ert sökande. Tyvärr har jag själv inget förslag att komma med men hoppas att ni redan fått några tips som passar eller att någon påläst Kalimerian kan hjälpa er vidare. |
|
|||
|
|||
Finns säkert massor med förslag....Den trafikerade gatan utanför Ibiskos är dock inte lika trafikerad som den var för "100år" sen..Den mesta trafiken är nu på huvudvägen ovanför staden.
|
|
||||
|
||||
För 100 år sen var där inga bilar alls.: Jag har vänner som kom hem därifrån förra veckan och även om det inte är huvudled utanför så är det en väldigt trafikerad stadsgata. Klart överreklamerat ställe enligt deras mening. Lefkos på Karpathos är ett paradis i jämförelse. Eva
|
|
||||
|
||||
Citat:
Maria |
|
|||
|
|||
Tråkigt för dina vänner..och att du inte hann varna de...vi har många vänner som åker dit och gjort i många år...så smaken är som baken...(till Eva L)...och till Er andra bli inte rädda för att åka dit
Senast redigerad av Athanasia den 2014-07-26 klockan 15:14. Anledning: Till Eva L |
|
||||
|
||||
Hej Remos.
Med de ønskemål du har så føreslår jag att du kollar på Stellina i Agii Apostoli, Chania, på Kreta. Det ær Apollo som har Stellina. Hotellet består av tre olika 'klasser', Ellina, Stellina Village och Stellina Royal och det ær næra till flera fiiina sandstrænder, några ær ganska skyddade mot ev. blåst. Jag tror många barnfamiljer stortrivs dær och återvænder gærna så længe barnen ær små och vill ha swimmingpool och andra skandinaver. Jag har inte sjælv bott AI så jag vet inget om den maten, men vi har ætit i deras vanliga restaurang några gånger och alltid varit nøjda. Men som sagt, det ær næra till 3-4 jættefina strænder och æven Chania ligger inom lagom ræckhåll nær man vill in till stan (buss eller taxi). |
|
||||
|
||||
Athanasia de var bjudna på resan av en släkting. Det var så stort jämfört med dit de brukar åka. De är väldigt förtjusta i Sifnos och Serifos. Själv skulle jag aldrig drömma om att åka dit i synnerhet inte i juli. Jag föredrar helt klart mindre exploaterade ställen i låg eller mellansäsong. Eva
|
|
|||
|
|||
Jag håller med Dej Athanasia. Synd om vännerna som inte blev varnade. Jag vet också många barnfamiljer som bott där och som är helnöjda. Och man är väl inte ute på gatan och leker!!!!!!
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Lefkos er også fint, om familien ønsker å ha det s å stille/ få tilbud, men finnes det AI der ? Når det gjelder Rethymnon, har ikke bodd der på 15 år, men er stranda ved Ibiscos barnevennlig? - er det ikke i Rethymnon det oftest er røde flagg? Lykke til med planleggingen |
|
|||
|
|||
Jag skriver dagbok..gick tillbaka till förra årets resor..röd flagg 3 ggr på vår 3 veckors resa maj-juni,2 ggr på 3 veckor aug-septMen visst kan det inträffa..På höstresan regnade det lite smått 2 dagar också
Senast redigerad av Athanasia den 2014-07-28 klockan 04:59. Anledning: tillägg |
|
|