|
|||
|
|||
En dag och en natt på Santorini
Hej alla!
Söker en plats att spendera en trött lördag (Norw. landar ca 05) på Santorini. Vilken är Santorinis lugnaste plats med strand och god mat? Vill sova så nära havet som möjligt... Sover sedan en natt och tar båten till Amorgos. Försökt söka, men inte lyckats hitta svar. Tips mottas tacksamt. |
|
|||
|
|||
Sv: En dag och en natt på Santorini
Tillägg: Vi spenderar sista natten, och dagen, i Oia (efter Amorgos).
|
|
|||
|
|||
Ett förslag kan vara Perivolos och Honeymoon Beach hotell. De hämtar vid flyget och har även transfer ner till färjan dagen därpå. Fin strand, mycket god mat på hotellet som ligger lantligt och lugnt. Kan varmt rekommenderas. Se mer info under Santorini här på forumet.
|
|
|||
|
|||
Ville så gärna dit, men de hade fullt. Tack ändå!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
Inga fler tips än Honeymoon? Det här gäller alltså natten FÖRE Amorgos. Natten efter siktar vi på Oia.
|
|
|||
|
|||
Tittar lite på Vlychada och Perivolos. Vilken ort är vackrast/mest romantisk? Har finaste stranden? Lugnast?
Hoppas någon har tid att svara. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Tack, toppen! Du är en klippa.
Jag glömde bort mitt alias, och skapade ett nytt konto. Ska börja använda mitt gamla igen. /Janna (Janet83, kanske det var...) 🐬 |
|
||||
|
||||
Även fiskrestaurangen "To Psaraki" ovanför hamnen i Vlychada brukar rekommenderas som en av Greklands bättre!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
DET är ett mycket bra tips. Tack!
|
|
|||
|
|||
Hej Eva, det stämmer bra det. I Nyköping numera. Hoppas allt är bra
|
|
|||
|
|||
Hej!
Det här tipset kanske kommer för sent men jag vill ändå passa på att tipsa om Porto Castello hotell som ligger 1 minuts promenad från Exo Gialos-stranden (ca 2,5 km från Fira). På stranden ligger Aegialos Beach Bar Restaurant som serverar jättegod mat (prova gärna bläckfisken). Om man bara vill bo en natt på ett lugnt ställe med närhet till en bra taverna och strand så tycker jag det här är ett utmärkt alternativ. Hotellet är inget speciellt, enkelt men med frukost och pool, helt okej för priset man betalar. Dessutom har hotellet en gratis shuttle-bus som kör varje timme till Fira och tillbaka och så klart gratis transfer till flygplatsen och hämtning i hamnen, smidigt! Vi bodde på Porto Castello i slutet av juni i år med två små barn och det var ett jättebra alternativ för oss. Hoppas ni får en härlig vistelse! //Fredrika |
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta och Arne. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Tack för tipset. Tyvärr, lite sent. Men en annan gång!
|
|
|||
|
|||
Det hela slutade som följer:
En natt på Villa Ilias i Firostefani. Lyxigt värre. Pool och utsikt över Calderan. Superb frukost och vacker miljö, men priset var därefter. Därefter fyra nätter på The Big Blue på Amorgos - toppen. Sist blev det en och en halv natt på ett enkelt boende i Kamari. Extremt turistigt, men vår sista dag spenderades i sköna solstolar med böcker. Hur fel kan det bli? =) |
|
|